DAJ CYNK

Od 1. grudnia zmiany dla klientów TP dotyczące wysyłania poczty

sirmark

Wydarzenia

Od 1. grudnia TP wprowadza zmiany w usłudze "bezpieczny dostęp", które dotyczą funkcjonowania poczty elektronicznej. Pozwolą one zmniejszyć ilość spamu, rozsyłanego m.in. w efekcie działania wirusów.

Od 1. grudnia TP wprowadza zmiany w usłudze "bezpieczny dostęp", które dotyczą funkcjonowania poczty elektronicznej. Pozwolą one zmniejszyć ilość spamu, rozsyłanego m.in. w efekcie działania wirusów.

Zmiana, o której informowaliśmy już w sierpniu, polega na ograniczeniu komunikacji pomiędzy programami pocztowymi, a serwerami poprzez port 25 i przeniesieniu jej na porty 587 i 465.

Osoby korzystające z programów pocztowych takich jak Outlook, Outlook Express, The Bat, Thunderbird lub innych, powinny sprawdzić konfigurację swoich kont pocztowych. Jeśli serwer poczty wychodzącej (SMTP) jest skonfigurowany tak, by korzystał z portu 25, należy zmienić go na port 465 lub 587. W ten sposób internauci zyskają pewność, że będą mogli bez problemu korzystać z poczty e-mail również po 1 grudnia. Instrukcje zmiany konfiguracji programów pocztowych można znaleźć na stronie www.tp.pl/cert/poczta lub na stronach dostawców usług pocztowych.

Zmiany w funkcjonowaniu poczty nie dotyczą tych internautów, którzy wysyłają e-maile logując się do serwisu internetowego (strony WWW dostawcy poczty).

Przeniesienie komunikacji mailowej z portu 25 zainicjowała Telekomunikacja Polska wspólnie z dużymi serwisami pocztowymi. Zmiana ta jest zgodna z ogólnoświatowymi standardami opisującymi funkcjonowanie usługi poczty elektronicznej w sieci internet (m. in. dokumentem RFC 4409) i korzystna dla internautów. Pomoże im m.in. uniknąć problemów wynikających z nieświadomego wysyłania spamu, takich jak słaba wydajność komputera czy przeciążenie domowego łącza.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: TP