DAJ CYNK

Pierwsze urodziny usługi Netflix na polskim rynku

LuiN

Rozrywka

Rok 2016 był pierwszym rokiem dostępności Netfliksa na polskim rynku VoD. Z tej okazji Gemius przeprowadził analizę ruchu na stronie internetowej Netfliksa i sprawdził, kim są odwiedzający ten serwis.



Rok 2016 był pierwszym rokiem dostępności Netfliksa na polskim rynku VoD. Z tej okazji Gemius przeprowadził analizę ruchu na stronie internetowej Netfliksa i sprawdził, kim są odwiedzający ten serwis.

W styczniu 2016 stronę WWW Reeda Hastingsa odwiedziło niemal 338 tys. polskich Internautów, co stanowiło 1,5 proc. ogółu użytkowników sieci (PC) w Polsce. Już w lutym liczba Polaków zaglądających na stronę Netflix.com spadła do niecałych 74 tys. To wtedy dobiegł końca bezpłatny pierwszy miesiąc oferowany przez tego dostawcę VoD.

Mniejsza liczba Internautów odwiedzających serwis utrzymywała się przez siedem miesięcy: w okresie luty-sierpień średnia wynosiła 113 tys. We wrześniu liczba użytkowników sieci wyniosła 251 tys., a w październiku 326 tys. Netflix zakończył rok z wynikiem 386 tys. Internautów, co oznacza zasięg 1,65% wśród surfujących po sieci w grudniu.

Netflix w drugiej połowie 2016 roku systematycznie wzbogacał ofertę filmów z polskimi napisami lub z polskim dubbingiem, czyniąc swoją ofertę bardziej dostępną dla przeciętnego Internauty. Razem z typowym dla serwisów VoD sezonowym trendem, zwiększyło to jego popularność wśród polskich Internautów ? mówi Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa. Polacy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali w Internecie. Systematycznie też rośnie grupa odbiorców, która gotowa jest na płacenie w modelu subskrypcyjnym. Każdy serwis, który będzie wprowadzał do obiegu atrakcyjne treści, dostosowane do lokalnych preferencji, będzie miał szanse tak jak Netflix tej jesieni przyciągnąć większe audytorium w sieci ? dodaje Pawłowski.

Dane z grudnia wskazują, że jest wśród odwiedzających Netfliksa jest nieznacznie więcej kobiet (52,9%). Najliczniejsze grupy wiekowe wizytujących stronę Netflix.com to osoby w wieku 25-34 lata (38,7%), 35-44 lata (22,5%) oraz użytkownicy sieci w wieku 45-54 lata (16,2%). Najchętniej odwiedzali serwis mieszkańcy z Mazowsza - pochodził stąd niemal co piąty Internauta odwiedzający giganta VoD (19,3%). Zdecydowanie najchętniej odwiedzali Netfliksa mieszkańcy dużych miast, powyżej pół miliona mieszkańców. Stanowili oni ponad jedną czwartą (27,2%) osób, które zajrzały na stronę serwisu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius