DAJ CYNK

Apple niekwestionowanym liderem świątecznych zakupów

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

iPhone'y i iPady stanowiły połowę urządzeń, które zostały aktywowane w czasie Świąt.

iPhone'y i iPady stanowiły połowę urządzeń, które zostały aktywowane w czasie Świąt.

Apple zdeklasował konkurencję pod względem ilości aktywowanych urządzeń. Z pośród wszystkich aktywowanych w czasie Świąt sprzętów, 51,3% z nich stanowiły iPhone'y i iPady. Na drugim miejscu uplasował się Samsung z wynikiem 17,7%, trzecia była Nokia z wynikiem 5,8%, a kolejno 1,6% i 1,4% stanowiły Sony i LG.

Wśród zakupowych trendów coraz większy udział miały phablety, za które przyjęto urządzenia z ekranem większym niż 5,5 cala, a mniejszym niż 7 cali. Podczas, gdy w ubiegłym roku tego typu urządzenia stanowiły 4% świątecznych zakupów, tak w tym roku ich udział wzrósł do 13%. Stało się to głównie za sprawą dużej popularności iPhone'a 6 Plus i Samsunga Galaxy Note 4. Wzrost popularności phabletów odbija się negatywnie na sprzedaży tabletów. Ich udział w świątecznym rynku spadł z 17% w 2013 roku, do 11% w roku 2014.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: engadget; wł