DAJ CYNK

Canalys: W ostatnim kwartale gigantyczny spadek sprzedaży, ale kolejność taka sama

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Samsung Galaxy S20 promocja słuchawki Galaxy Buds+

Ostatni kwartał to początek bardzo ciężkiego okresu dla wszystkich producentów sprzętu. Według raportu analityków Canalys w ostatnim kwartale sprzedano 272,5 miliona urządzeń. To spadek z 313,9 mln w analogicznym kwartale roku poprzedniego.

Bez zmian została jednak kolejność. Pierwszy jest standardowo Samsung. Na drugim miejscu utrzymał się Huawei, który mimo problemów na początku roku (kiedy spadł za Apple i Xiaomi) dał radę obronić swoją pozycję. Na trzecim miejscu znalazł się Apple, a poza podium uplasowały się Xiaomi i Vivo. Obie marki odniosły duży sukces, ponieważ mimo załamania rynkowego, udało im się wypracować wzrosty.

  • Samsung sprzedał w minionym kwartale 59,6 mln smartfonów i zanotował 21,9% udziału w rynku (w Q1 2019: 71,5 mln i 22,8%)
  • Huawei sprzedał 49 mln egzemplarzy i ma udział w rynku sięgający 18% (wcześniej: 59,1 mln i 18,8%)
  • Apple sprzedał 37,1 mln iPhone'ów i może się pochwalić udziałem w rynku 13,6% (wcześniej: 40,2 mln i 12,8%)
  • Xiaomi z kolei sprzedał 30,2 mln telefonów i ma udział 11,1%, (w analogicznym kwartale 2019 było to 27,8 mln i 8,9%)
  • Vivo udało się sprzedać 24,2 mln telefonów i ma udział 8,9% (wcześniej: 23,5 mln i 7,9%)
  • Cała reszta marek razem sprzedała 72,4 mln smartfonów i ma udział 26,6% (w Q1 2019 było to 91,6 mln i 29,2%)

Co możemy odczytać z tych wyników? Przede wszystkim widzimy specjalizację terytorialną różnych chińskich producentów sprzętu. Huawei skupia się na swojej olbrzymiej wręcz popularności w Chinach (ponad połowę telefonów sprzedał właśnie tam). Xiaomi z kolei jest niezbyt chętnie kupowany w Chinach, jednak skutecznie walczy o rynek w Europie. Bardzo ważne są też dla niego Indie, które wykręcają lwią część jego sprzedaży. Indie to jednak rynek, gdzie sprzedaje się dużo, ale... tanio. Tam Xiaomi musi mierzyć się z Vivo, który urósł w Indiach w widowiskowy sposób i odebrał Xiaomi dużą część rynku. Ostatni trend, to coraz mniejsze znaczenie innych marek niż sześć największych (jeszcze jest Oppo).

Zobacz TIDAL HiFi: 6 miesięcy za darmo w smartfonach Huawei z serii P40
Zobacz Wyniki Samsunga za 1Q2020 - nowe modele 5G ograniczyły straty spowodowane koronawirusem

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Canalys, wł