DAJ CYNK

Chiny: #HuaweiLepszy, #XiaomiGorsze

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Huawei EMUI 10.1 – oficjalna lista smartfonów, które dostaną aktualizację

Europejscy czy Indyjscy klienci kupujący telefony Xiaomi często są przekonani, że marka ta jest równie popularna w swojej ojczyźnie. Sami Chińczycy nie darzą jednak Xiaomi zbyt wielką miłością, wolą Huaweia. 

Ostatni kwartał był bardzo trudny dla producentów sprzętu. Dotyczy to wszystkich marek na świecie, jednak z różnym natężeniem. Poszczególne rynki zostały też dotknięte kryzysem w różnym czasie. Jak poradziły sobie firmy z Chin, czyli największego rynku mobilnego na świecie? Chińczycy doszli do odmiennego wniosku niż armie fan(atyk)ów Xiaomi z Europy. Tam liczy się tylko Huawei.

W 2019 roku Huawei zanotował w trzecim kwartale imponujący udział w chińskim rynku, który sięgał 42,4%. Wyprzedził on tym samym Oppo i Vivo. Xiaomi znalazł się na odległym miejscu ze skromnym udziałem 8%. Wszystko wskazuje na to, ze dominacja Huaweia w Chinach tylko się umocni. W ostatnim kwartale cały chiński rynek skurczył się o 22%, ale nie wszyscy producenci zanotowali mniejszą sprzedaż. Huawei może się pochwalić... wzrostami. Konkretnie o 6%. Huawei sprzedał w Państwie Środka 28,7 miliona smartfonów, czyli więcej niż Oppo i Vivo razem. W tym samym czasie sprzedaż Xiaomi na terenie Chin spadła o 35%. Dobrym wynikiem może się pochwalić też Apple, jego sprzedaż spadła tylko o 1%.

Zobacz Huawei przedłuża bezpłatną usługę door-to-door do końca maja
Zobacz Huawei P Smart 2020 z usługami Google’a. Jak to możliwe?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: bloomberg, wł