Firma Selectivv opublikowała grafikę dotyczącą użytkowników smartfonów, którzy uczestniczyli w tegorocznym festiwalu Open'er.
Z zamieszczonej poniżej infografiki dowiadujemy się, że Open'er Festival 2017 przyciągnął ponad 118 tys. użytkowników smartfonów, z czego większość (91%) miała na nim zainstalowany system operacyjny Android. Pozostałe 9% należało do systemu iOS. 99 % "smartfonowców" korzystała z jednej z czterech dużych sieci komórkowych, działających w Polsce, przy czym najwięcej było klientów sieci Play.
O ile przedstawione wyżej dane nie wzbudzają żadnych podejrzeń, to potem robi się coraz ciekawiej. Selectivv podaje, że ponad połowa użytkowników smartfonów na festiwalu to mężczyźni, prawie połowa to ludzie młodzi, w wieku 20-30 lat, a poza tym w całej grupie najwięcej jest mieszkańców Trójmiasta i Warszawy.
Na tym jednak nie koniec, ponieważ później mamy profile użytkowników. Dowiadujemy się z nich między innymi, że 14% ogółu to kobiety spodziewające się dziecka, a 29% to osoby aktywnie poszukujące partnera. Najwięcej, bo 89%, to osoby, które słuchają muzyki na swoich smartfonach. Niewiele mniej, 82%, to klienci Lidla i Biedronki. 11% posiadających smartfony uczestników festiwalu Open'er to mniejszości seksualne.
Skąd Selectivv zna takie dane? Odpowiedź widoczna jest na powyższym obrazku:
Dane pochodzą z silnika danych Selectivv DMP (Data Management Platform). Zbierane są za pośrednictwem bezpłatnych aplikacji zainstalowanych przez użytkownika na smartfonie. Profile są konstruowana na podstawie aktywności użytkownika w aplikacjach oraz na mobilnych stronach WWW. Kobiety starające się o dziecko to profil zawierający użytkowniczki aplikacji takich jak PeriodTracker, WomanLog, GetBaby i ich polskich odpowiedników. Profil mniejszości seksualne to zbiór użytkowników aplikacji randkowych dedykowanych społeczności LGBT. Osoby zainteresowane zakupem nieruchomości to osoby które odwiedziły fizycznie w ciągu ostatnich 6 miesięcy targi mieszkaniowe.
Jak w ogóle jest możliwe powiązanie ze sobą informacji z zupełnie różnych aplikacji? Za wszystko odpowiedzialny jest identyfikator reklamowy - unikalny dla każdego użytkownika zestaw liter i cyfr. Jeśli jeden podmiot, w tym przypadku Selectivv, zbierze dane z różnych miejsc, może je ze sobą powiązać właśnie na podstawie tego identyfikatora. Co można zrobić, aby się zabezpieczyć? Przedstawiamy dwa rozwiązania:
Źródło zdjęć: opener.pl, selectivv.com
Źródło tekstu: Selectivv, Niebezpiecznik.pl, wł