DAJ CYNK

Czyje smartfony są najpopularniejsze na różnych kontynentach?

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Galaxy S20 FE 5G

Czasami zastanawiamy się, jak bardzo zróżnicowany jest rynek smartfonów na poszczególnych kontynentach. Różnice są naprawdę znaczne. Tak wynika z raportów Counterpoint.

Każdy pasjonat rynku mobilnego wie, że w Ameryce Północnej szczególnie mocny jest Apple, w Azji liczą się właściwie wyłącznie Chińczycy, a w Europie liderującego Samsunga ściga Xiaomi. To jednak tylko część całego obrazu rynku. A jak on wygląda? Na to pytanie odpowiada Counterpoint. Kończy się już powoli czwarty kwartał, ale nie znaczy to, że nie przyjmiemy danych za trzeci kwartał 2020. Na świecie wygrał wtedy Samsung z 22%, na drugim miejscu znalazł się Huawei z 14%, natomiast na trzeciej pozycji uplasował się Xiaomi z 13%. Tuż za podium znalazł się Apple z 11%, natomiast po 8% zdobyły takie firmy jak Oppo i Vivo.

W Europie Samsung wygrał o wiele bardziej zdecydowanie. Na czwartym miejscu znalazł się Huawei, a Oppo jest daleko w tyle. Xiaomi i Apple walczą o drugą lokatę.

  1. Samsung - 37%
  2. Apple - 18%
  3. Xiaomi - 17%
  4. Huawei - 12%
  5. Oppo - 3%

W Azji wygrywa Huawei, jednak rynek jest w zadziwiającej harmonii. Żaden producent nie ma dominującej pozycji. Ciężko się dziwić, w Azji mamy Chiny będące cesarstwem Huaweia, Koreę Południową - twierdzę Samsunga i Japonię podzieloną pomiędzy Apple'a i Sony. Nie możemy jednak zapominać o Indiach, gdzie walczą Samsung, Xiaomi, Oppo, Vivo i Realme. A do tego wszystkiego Wietnam czy Indonezja... Każdy rynek w Azji jest unikatowy.

  1. Huawei - 18%
  2. Xiaomi - 16%
  3. Vivo - 15%
  4. Oppo - 13%
  5. Samsung - 12%

Huawei Mate 40 Pro rozjechał konkurencję. Październikowy ranking AnTuTu

W Ameryce Północnej zwycięzca jest jeszcze inny. To oczywiście Apple, co nie powinno nikogo dziwić. Widzimy tu też bardzo mocną pozycję LG (o wiele lepszą niż w macierzystej Azji). Liczy się też należąca do Lenovo Motorola. Niespodzianką dla niektórych może się okazać... Alcatel w zestawieniu. Prawa do marki ma chiński TCL.

  1. Apple - 41%
  2. Samsung - 31%
  3. LG - 13%
  4. Alcatel - 6%
  5. Motorola - 6%

Ameryka Łacińska (czyli obszar od Meksyku po Chile) to z kolei absolutna dominacja Samsunga. Na mocnym drugim miejscu znajduje się należąca do Lenovo Motorola. To zdecydowanie najważniejszy rynek dla marki.

  1. Samsung - 45%
  2. Motorola - 20%
  3. Huawei - 8%
  4. Xiaomi - 6%
  5. LG - 4%

Afryka i Bliski Wschód to również zwycięstwo Samsunga. Tutaj w czołówce zobaczymy też firmę Tecno. To chiński producent, który skupia się przede wszystkim na tym najbardziej wrażliwym cenowo rynku świata. 

  1. Samsung - 23%
  2. Huawei - 12%
  3. Tecno - 9%
  4. Xiaomi - 8%
  5. Oppo - 6%

Zobacz: Counterpoint: Apple zagarnął ponad połowę globalnych przychodów ze sprzedaży inteligentnych zegarków
ZobaczRynek tabletów: Apple dalej na czele, Huawei wskakuje na podium

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: counterpoint