DAJ CYNK

Eksperci UKE radzą: ufaj, ale sprawdzaj [wideo]

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

Pośpiech zazwyczaj okazuje się złym doradcą. Wiedzą o tym przedstawiciele handlowi działający w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Niestety wciąż zdarza się, że działania niektórych z nich są nieuczciwe. Co zrobić, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk? O czym należy pamiętać podczas zawierania umów? Na te pytania odpowiadają eksperci UKE.

Pośpiech zazwyczaj okazuje się złym doradcą. Wiedzą o tym przedstawiciele handlowi działający w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Niestety wciąż zdarza się, że działania niektórych z nich są nieuczciwe. Co zrobić, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk? O czym należy pamiętać podczas zawierania umów? Na te pytania odpowiadają eksperci UKE.

UKE stale otrzymuje skargi abonentów, szczególnie osób starszych, które padły ofiarą nieetycznego postępowania reprezentantów dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz najczęściej jest ten sam - abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora - a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Zazwyczaj o tym, że takiej zmiany dokonał, dowiaduje się dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym - kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej umowy.

Biorąc pod uwagę skalę problemu i ilość interwencji dotyczących praktyk stosowanych przez przedstawicieli handlowych, UKE zainicjował ogólnopolską kampanię informacyjną skierowanej do konsumentów powyżej 50. roku życia pod hasłem Ufaj, ale sprawdzaj. Założenia kampanii to jest zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.

W ramach kampanii Ufaj, ale sprawdzaj na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE. Podczas spotkań można dowiedzieć się m.in. jakie nieuczciwe "chwyty" marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych, aby nakłonić abonentów do zmiany umowy z operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa została zmieniona wbrew naszej woli.

Harmonogram spotkań wygląda następująco:

  • 25. września, godzina 11:00 - Lubań, Łużyckie Centrum Rozwoju, ul. Rynek-Sukiennice 38 (Sala Konferencyjna),
  • 26. września, godzina 11:00 - Zgorzelec, Starostwo Powiatowe (sala konferencyjna), ul. Boh. II AWP 8a,
  • godz. 11.00
  • 27. września, godzina 10:00 - Jelenia Góra, Sala Konferencyjna Książnicy Karkonoskiej, ul. Bankowa 27.

UKE przestrzega, że podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:
  • jeżeli na umowie widnieje logo innego przedsiębiorcy, a jesteś przekonywany, że zawierasz umowę z dotychczasowym dostawca usług, NIE PODPISUJ UMOWY,
  • BĄDŹ CZUJNY, jeśli przedstawiciel handlowy/kurier zjawił się w domu z gotową umową, bez wcześniejszego umawiania się na spotkanie i bez Twojego wnioskowania o zmianę usług lub operatora,
  • jeżeli masz wątpliwości jaką firmę reprezentuje przedstawiciel handlowy, który Cię odwiedził - ZAŻĄDAJ OKAZANIA LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ,
  • jeżeli już podpisałeś umowę zadbaj, aby przedstawiciel handlowy/kurier pozostawił Ci kopię zawartej umowy, jej regulamin , cennik oraz formularz odstąpienia od umowy. NIE DAJ SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE TE DOKUMENTY ZOSTANĄ DOSTARCZONE PÓŹNIEJ,
  • jeżeli padłeś ofiarą nieuczciwego działania - MASZ PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez ponoszenia żadnych kosztów.


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE

Tagi: uke