DAJ CYNK

Fitbit stawia na smartwatche i to mu się opłaca. Przychody po 1Q2019 wyższe od oczekiwanych

Sebastian Górski

Prawo, finanse, statystyki

Przychody Fitbit po pierwszym kwartale 2019 roku przekroczyły prognozy analityków z Wall Street. Producent wygenerował 271,9 mln dol., głównie za sprawą oferty smartwatchy.

W ciągu ostatniego roku przychody ze smartwachy Fitbit urosły o solidne 117 proc. W tym samym czasie portfolio opasek fitness zyskało tylko 17 proc. Całkowita liczba urządzeń sprzedanych przez producenta wzrosła o 46 proc. (rok do roku). Fitbit zdecydował się przebudować swoją ofertę, wprowadzając na rynek lżejszą wersję najlepiej sprzedającego się smartwatcha - Versa Lite oraz opaskę Inspire.

Zobacz: Huawei Watch GT Active - nowy smartwatch dla aktywnych zaprezentowany w Paryżu

Inwestycja w postaci zakupu marek Pebble, Vector oraz Coin powoli zaczyna się zwracać. To wyraźny sygnał, że początkowo kojarzony wyłącznie z opaskami fitness Fitbit zamierza coraz mocniej zaznaczać swoją obecność na rynku inteligentnych zegarków. Rynek z niecierpliwością będzie oczekiwać premier nowych wersji dobrze znanych modeli Versa oraz Ionic.

Zobacz: Fitbit prawie potroił udziały w rynku inteligentnych zegarków, Apple w dół

Według raportu Strategy Analytics podsumowującego 2018 rok Apple pozostaje globalnym liderem rynku smartwatchy (50 proc.). Na drugim miejscu znajduje się właśnie Fitbit (12,2 proc.) a tuż za nim Samsung (11,8 proc.). Poza podium znalazł się Garmin (7,1 proc.). W ciągu roku dostawy smartwatchy Fitbit skoczyły z poziomu 500 tys. na 2,3 mln egzemplarzy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Fitbit

Źródło tekstu: TechCrunch