DAJ CYNK

Gemius: polski rynek mobilny poniżej średniej w regionie

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Udział telefonów komórkowych i tabletów w internetowym ruchu z roku na rok rośnie. W ostatnim czasie najwyższy odsetek odsłon mobilnych odnotowano w Danii, ale to rynek słowacki rośnie najszybciej - wynika z badań Gemiusa.

Udział telefonów komórkowych i tabletów w internetowym ruchu z roku na rok rośnie. W ostatnim czasie najwyższy odsetek odsłon mobilnych odnotowano w Danii, ale to rynek słowacki rośnie najszybciej - wynika z badań Gemiusa.

Analizą objęto kraje z Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi pomiar ruchu na stronach internetowych, tj. Białoruś, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Słowenię, Słowację, Ukrainę i Węgry. W zestawieniu uwzględniono także Danię. Dane pochodzą z kwietnia 2012 i 2013 roku.

Okazuje się, że choć Dania jest najbardziej rozwiniętym mobilnie rynkiem (ponad 31% całego ruchu w internecie pochodzi z urządzeń przenośnych, wzrost o 86% w porównaniu do kwietnia 2012 roku), to największy wzrost w liczbie odsłon dokonywanych za pośrednictwem telefonów oraz tabletów nastąpił na Słowacji i w Czechach (o ponad 200%).

Na tle regionu najniższy przyrost udziału odsłon mobilnych odnotowano na Białorusi (34%), na Litwie (81%) oraz w Polsce (wzrost o 87%). Na pozostałych rynkach wzrost liczby odsłon dokonywanych za pośrednictwem urządzeń przenośnych wyniósł między 100% a 200%.

Krzysztof Rosiński, ekspert Gemiusa w obszarze mobile, zwraca uwagę, że mimo widocznego w Europie Środkowej i Wschodniej trendu wzrostowego, tylko cztery kraje mogą się pochwalić liczbą odsłon mobilnych powyżej średniej regionalnej. - Słowacja, Węgry, Chorwacja i Litwa. To wpływ funkcjonowania na tych rynkach silnych lokalnych marek, które wysoką popularność wśród użytkowników urządzeń przenośnych zdobyły dzięki swoimi mobilnym serwisom www - uważa.

Zdaniem Rosińskiego, fakt, że takie kraje, jak Czechy czy Polska plasują się poniżej średniej regionu może wskazywać na to, że część wydawców, oprócz mobilnych wersji swoich serwisów internetowych, posiada w portfolio także wersje działające w formie aplikacji mobilnych przeznaczonych na smartfony i tablety.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius

Tagi: gemius