DAJ CYNK

Gemius: użytkownicy Apple ciągle najaktywniejsi w sieci

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

Nokia z największym spadkiem. Apple wciąż na topie, choć Samsung mu dorównuje. W sieci widoczny jest też ruch z polskich urządzeń przenośnych. Gemius sprawdził, z urządzeń jakich producentów polscy internauci najchętniej łączą się z siecią, i jak to było przed rokiem.

Nokia z największym spadkiem. Apple wciąż na topie, choć Samsung mu dorównuje. W sieci widoczny jest też ruch z polskich urządzeń przenośnych. Gemius sprawdził, z urządzeń jakich producentów polscy internauci najchętniej łączą się z siecią, i jak to było przed rokiem.

Jak pokazuje grudniowy pomiar ruchu na stronach www, prowadzony przez firmę badawczą Gemius, różnica w udziale w ruchu internetowym między Apple i Samsungiem wynosi 2 pkt. proc. Łącznie z urządzeń tych dwóch producentów pochodzi 60% odsłon w polskiej sieci (31% Apple i 29% Samsung). W porównaniu do grudnia 2012 roku, pozycja obu zmieniła się o jedną dziesiątą - tyle zyskał Samsung (z 27% do 29%), a Apple stracił (spadek z 35% do 31%).

Na trzecim miejscu pod względem udziału w ruchu internetowym jest Sony (ponad 11% odsłon w sieci pochodzi z urządzeń tego producenta). Jednakże, jak pokazują dane, internauci coraz rzadziej wykorzystują urządzenia mobilne tej firmy do przeglądania stron www (udział w ruchu internetowym spadł o jedną dziesiątą). Spadek odnotowała także Nokia (13% do 10%).

Natomiast producenci, których tablety i smartfony zyskują na popularności to LG (5% ruchu w sieci), Asus (2%), Alcatel (1%), Prestigio (1%), Lenovo i Huawei (poniżej 1%) oraz Acer i ZTE (poniżej 0,5%).

Dane pokazują, że internauci łączą się z siecią także za pomocą urządzeń mobilnych polskiego producenta, firmy GoClever. Pochodzi z nich 0,2% ruchu na stronach www (rok temu było to 0,03%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius