Z badania przeprowadzonego przez HTC na dziesięciu rynkach wskazuje, iż potrzeba ciągłego dostępu i konsumpcji krótkich informacji owocuje lepiej poinformowanym społeczeństwem, posiadającym szerszy punkt widzenia.
Z badania przeprowadzonego przez HTC na dziesięciu rynkach wskazuje, iż potrzeba ciągłego dostępu i konsumpcji krótkich informacji owocuje lepiej poinformowanym społeczeństwem, posiadającym szerszy punkt widzenia.
Według HTC wyniki te podważają przeświadczenie, że media społecznościowe ogłupiają. Ludzie potrzebują informacji:
- 52% osób sprawdza informacje codziennie
- Tuż po przebudzeniu sprawdzamy informacje - niemal połowa (42%) z 10 tys. badanych konsumentów przyznaje, że sprawdzają wiadomości w ciągu godziny od wstania z łóżka, a ponad jedna trzecia (38%) sprawdza informacje z ciągu godziny od pójścia do łóżka.
- Jesteśmy uzależnieni od informacji - prawie dwie trzecie (63%) pytanych przyznaje potrzebę bycia pierwszymi poinformowanymi o informacjach ze świata.
- Mamy je wszystkie - 65% pytanych przyznaje, że patrzy na wiadomości z szerszej perspektywy, ponieważ posiada szeroki dostęp do wielu źródeł informacji i opinii
- Wiemy wszystko - 72% z nas, dzięki łatwiejszemu dostępowi do informacji, czuje się lepiej poinformowanych odnośnie tego co dzieje się na świecie
Wpływ łatwo dostępnych informacji doprowadził do zmniejszenia liczby udostępnień online - jedynie jedna na osiem osób (13%) udostępnia informacje poprzez media społecznościowe, a jednie 14% "lubi" informacje. W rzeczywistości o wiele częściej udostępniane są poprzez media społecznościowe wiadomości lokalne (30%), które uważa się za mniej dostępne niż informacje na temat zdrowia (9%) czy celebrytów (4%).
Dzięki konsumpcji treści, ludzie coraz rzadziej rozróżniają tradycyjną formę informacji od wpisu na portalu społecznościowym:
- Historia ważniejsza od jej źródła - ponad połowa konsumentów (55%) bardziej interesuje się historią samą w sobie, niż źródłem jej pochodzenia.
- Różnica pokoleń - 50% konsumentów powyżej 55 roku życia pozostaje lojalna tradycyjnej formie przekazywania informacji; w przypadku osób poniżej 25 roku życia grupa ta stanowi 34 %.
- Informacje stają się społecznościowe - niemal połowa (45%) osób poniżej 25 roku życia rozróżnia informacje prasowe od wpisów na portalach społecznościowych.
Brak rozróżnienia źródła informacji, połączony z ciągłą potrzebą bycia poinformowanymi, już teraz wpływa na konsumpcję treści w przyszłości. Informacje będą musiały być jeszcze bardziej społecznościowe, dopasowane do indywidualnych zainteresowań i dostarczane wraz z innymi wiadomościami, takimi jak prognoza pogody, przypomnienia w kalendarzu czy uaktualnienia statusów. Potrzeba bieżącej informacji sprawi, że agregatory takie jak HTC BlinkFeed, aplikacja Facebook's Paper, The Huffington Post czy Upworthy, będą stawały się coraz bardziej popularne.
Źródło tekstu: HTC