DAJ CYNK

IMM podał wrześniowe wydatki reklamowe operatorów. Najwięcej na ten cel znowu przeznaczył Plus

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe we wrześniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Firmy telekomunikacyjne wydały na reklamę prawie 134 mln zł. To trzy razy więcej niż w sierpniu.

We wrześniu branża telekomunikacyjna ponad połowę wydatków reklamowych przeznaczyła na promowanie swoich produktów w telewizji, a najmniej wydano na reklamę w prasie. Kolejny raz najwięcej pieniędzy na reklamę przeznaczył Plus - pond 38 mln zł. Na drugie miejsce awansował Orange - ponad 27 mln zł. Oba telekomy wyprzedziły pozostałych operatorów, takich jak T-Mobile, Play i Cyfrowy Polsat, Których wydatki reklamowe zmieściły się mniej więcej w granicach 10-15 mln zł.

Firmy telekomunikacyjne w ubiegłym miesiącu najwięcej wydały na reklamy związane z ofertą na abonament - 23% wszystkich wydatków reklamowych. Na drugim miejscu znalazła się oferta łączona (17%), a następnie oferta na kartę, telewizja cyfrowa i Internet w sieciach komórkowych (po 12%).

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IMM