DAJ CYNK

Internauci mobilni generują najwięcej odsłon stron internetowych

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Liczba odsłon stron internetowych na urządzeniach mobilnych po raz pierwszy w historii wyprzedziła tę generowaną przez internautów desktopowych.

Liczba odsłon stron internetowych na urządzeniach mobilnych po raz pierwszy w historii wyprzedziła tę generowaną przez internautów desktopowych.

Jak wynika z badania GlobalStats przeprowadzonego przez firmę StatCounter, przełomowym miesiącem okazał się październik. To wówczas użytkownicy smartfonów oraz innych urządzeń mobilnych wytworzyli 51,3% odsłon wszystkich stron internetowych, podczas gdy internauci korzystający z stacjonarnych komputerów i laptopów - 48,7%. Rośnie również liczba danych wytwarzanych przez posiadaczy smartfonów oraz innych urządzeń mobilnych. Zdaniem analityków internetowych oba zjawiska stawiają kropkę nad "i" w dyskusjach o przyszłości rynku mobile.

Użytkownicy smartfonów generują już około 5 Petabajtów danych dziennie. Urządzenia mobilne będą również odpowiedzialne za globalny wzrost ruchu danych przetwarzanych w chmurze obliczeniowej, który z poziomu 2,1 Zettabajta w 2014 roku wzrośnie do prognozowanych 8,6 Zettabajtów w 2019 roku.

Rosnący ruch w Internecie mobilnym to doskonała wiadomość przede wszystkim dla branży reklamowej oraz sektora m-commerce. Dla tej pierwszej szczególne znaczenie ma fakt, że posiadacze smartfonów nie blokują reklam w Internecie i nie planują tego robić. Wedle firmy analitycznej Deloitte do końca tego roku z programów blokujących reklamy na smartfonach będzie korzystać raptem 0,3% wszystkich użytkowników. Oznacza to, że przez blokady zagrożone jest jedynie 0,1% całego rynku reklamy mobilnej, którego wartość szacuje się aktualnie na poziomie 70 mld USD. Takiego komfortu nie ma dziś żaden inny kanał reklamowy.

Co drugi użytkownik smartfonu (58% konsumentów) skarży się dziś na niedopasowane reklamy i promocje wyświetlane na małym ekranie. Reklamodawcy mobilni niedostatecznie wykorzystują w swoich komunikatach dane o preferencjach użytkowników sieci. Tymczasem skuteczność reklamy wykorzystującej takie dane jest wysoka. Z badania BizReport wynika, że aż 64% posiadaczy smartfonów dokonało zakupu właśnie pod wpływem wyświetlenia spersonalizowanej reklamy mobilnej.

To właśnie w rynek mobile reklamodawcy inwestują dziś najchętniej. Analitycy Zenith Optimedia szacują, że w latach 2015?2018 wydatki na reklamę na małych ekranach będą rosły średnio o 32% rocznie. Z kolei zdaniem analityków eMarketera sektor mobile czeka w tym roku prawdziwy boom, który przesądzi o przyszłości reklamy digitalowej. Do końca tego roku wydatki na reklamę mobilną wyniosą ponad 101 mld dolarów. W porównaniu z ubiegłym rokiem oznacza to rekordowy, sięgający ponad 30 mld dolarów, wzrost w tej branży.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: inPlus Media