DAJ CYNK

Kobiety wydają na gry mobilne więcej niż mężczyźni

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Jak pokazują badania, kobiety wydają na gry mobilne więcej niż mężczyźni. Co więcej, są bardziej lojalne swoim ulubionym tytułom i spędzają przy nic więcej czasu.

Jak pokazują badania, kobiety wydają na gry mobilne więcej niż mężczyźni. Co więcej, są bardziej lojalne wobec swoich ulubionych tytułów i spędzają przy nich więcej czasu.

Odkąd okazało się, że gra Kim Kardashian: Hollywood zarabia 700 tys. dolarów dziennie, media za oceanem zaczęły drążyć temat gier mobilnych. Tytuł stał się konkurentem dla przynoszących, do tej pory, największe zyski Clash of Clans i King's Candy Crush. Jedna gra pokazała, że granie w gry nie jest tylko domeną mężczyzn. Chyba, że są oni zagorzałymi fanami Kim Kardashian (chociaż zapewne jest ich nie mało z... oczywistych względów ;-) ). Ale jak pokazują badania, gry nie są wyłącznie domeną mężczyzn.

Badanie przeprowadzone na 1,1 mln urządzeń wykazało, że kobiety wydają 31% więcej na płatności wewnątrz gier niż mężczyźni, spędzają na graniu 35% więcej czasu niż mężczyźni, a także są dużo bardziej lojalne wobec gier w stosunku do mężczyzn. Gry na kobiecych smartfonach są używane średnio o 7 dni dłużej niż na smartfonach mężczyzn.

Pozostaje jeszcze pytanie - w co grają kobiety? Czy są to te same tytuły, w które grają mężczyźni, czy raczej tytuły skrajnie kobiece. Te same badanie pokazało, że kobiety omijają typowo męskie gatunki gier, takie jak RPG, strzelanki, czy gry sportowe, skupiając się na grach karcianych, pamięciowych i symulacjach podobnych do Kim Kardashian: Hollywood. Prezentuje to poniższy wykres. Zawiera on czas spędzany nad danym gatunkiem gier, gdzie kolor różowy oznacza, że grało w niego więcej kobiet, niebieski mężczyzn, a szary, gdzie różnica płci graczy nie była widoczna.



Granie na smartfonie stanowi średnio 32% czasu jego użytkowania. Badanie pokazuje, że kobiety w sferze gier mobilnych już od dawna zajmowały silną pozycję, a gra Kim Kardashian: Hollywood nie jest wcale nowym zjawiskiem, a tylko potwierdzeniem tego, co ma miejsce już od dłuższego czasu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Flurry