DAJ CYNK

Mi Band 3 robi robotę. Xiaomi liderem sprzedaży elektroniki noszonej w III kwartale 2018 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Jeszcze nie tak dawno na rynku elektroniki noszonej liderem był niepodzielnie Fitbit. Sytuacja się odwróciła. Fitbit jest obecnie trzeci, a liderem, ze sporą przewagą nad resztą stawki, jest Xiaomi.

Fitbit to jedyny producent ze stawki (nie licząc zebranych w całość innych producentów), który zaliczył spadek sprzedaży urządzeń w porównaniu do III kwartału 2017 roku. 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy swoich produktów pozwoliło firmie na zajęcie trzeciego miejsca.

Liderem jest Xiaomi. Chińska firma wprowadziła na rynek 6,9 mln urządzeń elektroniki noszonej, co zapewne jest zasługą ciągle pojawiających się promocji na Mi Banda 3. Ale nie możemy też zapominać o urządzeniach Amazfit. Wzrost w stosunku do III kwartału 2017 roku na poziomie 90,9% jest bardzo wysoki, ale jeszcze wyższy zanotował Samsung, bo aż o 91%. To pozwoliło Koreańczykom na zajęcie piątego miejsca z wynikiem 1,8 mln urządzeń.

Tracący swoją pozycję Fitbit sprzedał 3,5 mln urządzeń, co pozwoliło na uplasowanie się pomiędzy Apple (4,2 mln), a Huaweiem (1,9 mln).

Warto też zwrócić uwagę, że na rynek trafia coraz więcej urządzeń elektroniki noszonej. Spadek udziału w rynku sprzętu innych producentów pokazuje, że powoli odchodzimy o niemarkowych urządzeń (typu Smart-zegarek do Galaxy S9 - najtaniej!), choć nadal stanowią one prawie połowę rynku.

Producent Sprzedaż w 3Q2018 Udział w rynku w 3Q2018 Sprzedaż w 3Q2017 Udział w rynku w 3Q2017 Zmiana rok do roku
Xiaomi 6,9 21,5% 3,6 13,7% 90,9%
Apple 4,2 13,1% 2,7 10,3% 54%
Fitbit 3,5 10,9% 3,6 13,7% -3,1%
Huawei 1,9 5,9% 1,6 6,0% 20,3%
Samsung 1,8 5,6% 0,9 3,6% 91%
Inni 13,7 43% 13,8 52,7% -0,8%
Suma 32,0 100% 26,3 100% 21,7%

Dane w mln egzemplarzy

Opaska Mi Band 3 też się dobrze sprzedaje
4. generacja Apple Watch oficjalnie zaprezentowana

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC; wł