MSWiA już w październiku 2017 roku przystosowało system informatyczny Centrów Powiadamiania Ratunkowego na terenie całej Polski do przyjmowania i obsługi zgłoszeń z systemu eCall.
Centra Powiadamiania Ratunkowego są przygotowane do obsługi zgłoszeń z systemu eCall. Montowane w autach niewielkie urządzenie zostanie aktywowane automatycznie po zadziałaniu czujników znajdujących się w pojeździe lub ręcznie poprzez ręczne wciśnięcie przycisku przez kierowcę lub pasażera, będących uczestnikami lub świadkami zdarzeń zagrażających życiu lub zdrowiu. System automatycznie wykona połączenie na numer alarmowy 112 i prześle dodatkowo dane dotyczące lokalizacji pojazdu, kierunku jazdy oraz liczby pasażerów z zapiętymi pasami.
W przypadku, gdy nawiązanie rozmowy z poszkodowanym będzie niemożliwe, na przykład z uwagi na jego stan, operator numeru 112, który odbierze dane z systemu eCall, będzie mógł je przekazać, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, do odpowiednich służb ratunkowych.
(źródło: pl.wikipedia.org)
Zgodnie z wchodzącymi w życie unijnymi przepisami, wszystkie auta wyprodukowane po 31 marca 2018 roku muszą być wyposażone w system eCall. W przeciwnym razie ich rejestracja nie będzie możliwa.
Źródło zdjęć: Wikipedia
Źródło tekstu: MSWiA