DAJ CYNK

Co trzeci Polak nie ma smartfonu. Ma dwa lub więcej

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Co trzeci Polak nie ma smartfonu. Ma dwa lub więcej

Smartfony stały się istotnym elementem codzienności wielu z nas. Z okazji obchodzonego dziś Dnia Kobiet, Digital Care sprawdził, jak Polki korzystają z tego typu urządzeń, a jak Polacy.

Firma Digital Care zleciła badanie dotyczące tego, w jaki sposób Polki i Polacy korzystają ze smartfonów. W ten sposób dowiedzieliśmy się, jakie jest podejście kobiet, a jakie mężczyzn do używania takich urządzeń mobilnych.

Długie godziny ze smartfonem w ręku

Niemal 4 na 10 Polek korzysta ze smartfonu 5 lub więcej godzin dziennie. W przypadku mężczyzn, największa grupa (35%) używa smartfonu od 3 do 4 godzin dziennie.

Jak Polki i Polacy korzystają ze smartfonu?

Głównie do kontaktu z bliskimi, ale nie tylko

Obie grupy są dosyć zgodne, jeśli chodzi o cel korzystania ze smartfonu. Najczęściej telefon komórkowy jest wykorzystywany do kontaktu z rodziną lub znajomymi, sprawdzania poczty, poszukiwania informacji oraz korzystania z aplikacji.

Jak Polki i Polacy korzystają ze smartfonu?

Jeśli aplikacje, to przede wszystkim społecznościowe

A jakie to są aplikacje? W przypadku Polek TOP5 to:

  • aplikacje społecznościowe,
  • aplikacje zakupowe,
  • komunikatory,
  • aplikacje multimedialne,
  • aplikacje do nawigacji.

Wśród Polaków prym wiodą:

  • aplikacje społecznościowe,
  • komunikatory,
  • aplikacje multimedialne,
  • aplikacje zakupowe,
  • aplikacje do nawigacji.

Jak Polki i Polacy korzystają ze smartfonu?

Oglądanie filmów i seriali na smartfonie

Większość kobiet i mężczyzn w Polsce ogląda filmy i seriale z użyciem smartfonów. Polki nieco częściej niż Polacy wybrali odpowiedzi "tak" oraz "nie lub sporadycznie", natomiast rzadziej wskazywały odpowiedź "rzadko".

Jak Polki i Polacy korzystają ze smartfonu?

Polki i Polacy na zakupach

40% Polek i 39% Polaków deklaruje, że raz lub dwa razy w tygodniu robi zakupy przy pomocy smartfonu. Do częstszego sięgania w tym celu po telefon komórkowy przyznaje się 15% kobiet oraz 14% mężczyzn.

Jak Polki i Polacy korzystają ze smartfonu?

A co w ten sposób kupujemy? Polki najczęściej odzież, kosmetyki, buty i książki. W zakupach mężczyzn na pierwszym miejscu również jest odzież, ale ważna jest również elektronika, a także buty i kosmetyki.

Jak Polki i Polacy korzystają ze smartfonu?

Nasze życie w mediach społecznościowych

Z badania wynika, że mężczyźni bardziej niż kobiety dbają o swoją prywatność. Aż 54% Polaków deklaruje, że nie pokazuje swojego życia (przez smartfon) w mediach społecznościowych. W przypadku Polek podobnie odpowiedziało 39% z nich. Z14% kobiet i 13% mężczyzn nie pokazuje swojego życia, ale komentuje posty bliskich oraz obcych internautów.

Jak Polki i Polacy korzystają ze smartfonu?

Komputery stacjonarne powoli odchodzą do lamusa

92% wszystkich ankietowanych ma smartfon, a co trzeci ankietowany – dwa lub więcej. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni chętnie korzystają z laptopów (80%) i tabletów (40%). Coraz rzadziej sięgamy po klasyczne komputery stacjonarne – jedynie 36% ankietowanych deklaruje posiadanie takiego sprzętu w domu.

Polacy bardzo chętnie korzystają z elektroniki – od laptopów, przez tablety, smartfony, po konsole i bezprzewodowe słuchawki. Technologia towarzyszy nam każdego dnia i wspiera nie tylko w codziennej pracy, ale jest także narzędziem do organizacji wolnego czasu czy niekiedy motywatorem do zmiany trybu życia na nieco zdrowszy, bardziej aktywny. Niezależnie od płci, wspólna pasja do nowoczesnych technologii jest widoczna, tak jak preferencje w zakresie korzystania z rozmaitych funkcji smartfonów. Granice zacierają się, szczególnie gdy chodzi o ich najważniejszy atut – możliwość kontaktu z bliskimi – nie tylko od święta.

– powiedziała Anna Kozłowska-Pietraszko, Corporate Communication Director, Digital Care

Zobacz: Durne ograniczenia operatorów. Uderzyłem w stół
Zobacz: Telefon do 1500 zł – TOP 5 na marzec 2024

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Digital Care