DAJ CYNK

Raport IMM: w lipcu w branży telekomunikacyjnej znowu Plus wydał najwięcej na reklamę

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport przedstawiający wydatki reklamowe w lipcu 2019 roku w w branży telekomunikacyjnej. Liderem jest ponownie Plus.

Jak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w lipcu branża telekomunikacyjna przeznaczyła 78,1 mln zł na reklamę. Najwięcej - 65,9 mln - przeznaczono na reklamę w telewizji, 11,4 mln zł w zainwestowano w reklamę radiową, a 696,7 tys. w reklamę w prasie.

W ubiegłym miesiącu najwięcej na reklamę wydawano w poniedziałki i środy, a najmniej w niedziele.

Za 44% wydatków reklamowych odpowiadał Plus

W lipcu 2019 roku najwięcej na reklamę wydał operator sieci Plus - prawie 34,3 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się T-Mobile (15 mln zł), Play (10,9 mln zł), Cyfrowy Polsat (8,4 mln zł) oraz Orange (7,2 mln zł).

Zobacz: Kolejny udany kwartał T-Mobile. Rośnie baza klientów, a finanse trzymają stabilny poziom
Zobacz: Wyniki Orange Polska po 2Q2019 i 1H2019. Więcej światłowodów i konwergencji, dobry kwartał w usługach mobilnych

A co reklamowano? Przede wszystkim ofertę na kartę (29%) i ofertę na abonament (24%).

91% lipcowego budżetu reklamowego branży telekomunikacyjnej (71,4 mln zł) zostało przeznaczone na promocję w blokach reklamowych. 9% wszystkich wydatków (ok. 6,7 mln zł) przeznaczono na plansze sponsorskie.

Zobacz: Wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej w 1Q2019 - Plus ponownie na czele stawki
Zobacz: Raport IMM: w 2018 roku Plus wydał na reklamę ponad 319 mln zł. To najwięcej spośród wszystkich firm z branży telekomunikacyjnej

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: IMM

Źródło tekstu: IMM