DAJ CYNK

Rośnie rynek aplikacji mobilnych

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

W czerwcu ubiegłego roku liczba posiadaczy smartfonów w Polsce po raz pierwszy w historii przekroczyła 60%.



W czerwcu ubiegłego roku liczba posiadaczy smartfonów w Polsce po raz pierwszy w historii przekroczyła 60%. Oznacza to, że aktywnie korzystało z nich 20 mln osób powyżej 15 roku życia. Ich popularyzacja doprowadziła do dynamicznego wzrostu rynku aplikacji mobilnych. Z najpopularniejszych korzysta po kilkanaście milionów użytkowników, a zasięg oscyluje w przedziale 40-53%. O sukcesie danej aplikacji często decyduje jej użyteczność i bezpieczeństwo korzystania z niej.

W czerwcu ubiegłego roku ze smartfonów korzystało blisko 20 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat - wskazuje raport TNS Polska. Oznacza to, że w ciągu roku liczba urządzeń tego typu wzrosła o milion sztuk. Smartfony cieszą się największą popularnością wśród najmłodszych użytkowników. W grupie wiekowej 15-19 lat korzysta z nich przeszło 90% badanych.

Efektem upowszechnienia smartfonów jest dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych. Jak wynika z badań PBI/Gemius, w styczniu najpopularniejsza była aplikacja Google, z której korzysta prawie 15 mln internautów. Jej zasięg to 53,2%. Na kolejnych miejscach znalazły się aplikacje YouTube (13,6 mln i 49,7%), Messenger (prawie 11 mln i prawie 40% zasięgu) i Mapy (10 mln użytkowników i 36,9% zasięgu).

Aplikacje mobilne cieszą się tak dużą popularnością, gdyż mają znaczną przewagę nad stronami internetowymi, nawet tymi, które dostosowane są do wyświetlania na ekranie smartfona lub tabletu. Wynika to z tego, że aplikacje wykorzystują pełną paletę możliwości oferowanych przez dane urządzenie.

Jak podaje agencja Spicy Mobile, najpopularniejsze aplikacje polskiego autorstwa przeznaczone dla systemu operacyjnego Android, to OLX i Allegro, które miały w grudniu 2016 roku odpowiednio ponad 2,1 mln oraz blisko 1,5 mln aktywnych użytkowników. Z kolei liczby wywołań za pośrednictwem smartfona lub innego urządzenia mobilnego w pierwszym przypadku przekroczyła 90 mln, a w drugim 55 mln. Pod tym względem liderem było GG - 139 mln.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: newseria