Apple wykorzystał spadek sprzedaży urządzeń Fitbit i po I kwartale 2017 roku jest liderem rynku elektroniki noszonej.
Sprzedaż urządzeń z nurtu elektroniki noszonej stale rośnie i w I kwartale 2017 roku na rynek trafiło ich o 3,8 mln więcej niż przed rokiem (wzrost z 18,2 mln do 22 mln). Nie wszystkim jednak wiedzie się tak dobrze.
Sprzedaż urządzeń Fitbit spadła z 4,5 mln w I kwartale 2016 roku do 2,9 mln w I kwartale 2017 roku, co zepchnęło firmę na trzecie miejsce na rynku (13,2% udziału). Spadła też sprzedaż Xiaomi - z 3,8 mln do 3,4 mln (15,5% rynku). Sytuację wykorzystał Apple sprzedając 3,5 mln zegarków Apple Watch (wzrost z 2,2 mln) i jest aktualnym liderem rynku elektroniki noszonej (15,9% rynku). W przypadku pozostałych producentów liczba sprzedanych urządzeń wyraźnie wzrosła, z 7,7 mln do 12,2 mln.
Źródło tekstu: Strategy Analytics