Sprzedaż tabletów, zgodnie z oczekiwaniami, cały czas spada. W II kwartale 2016 roku na rynek trafiło 8% mniej tego typu urządzeń niż przed rokiem.
Cały czas na świecie najlepiej sprzedają się przysłowiowe no name'y, czyli tablety bez logo producenta, wypuszczane później na rynek pod marką GoClever, czy też Manta. Drugiej miejsce przypada Apple (21,3% udziału w rynku), trzecie Samsungowi (13,2%). Za podium znalazły się - Lenovo (5,4%) i Huawei (4,8%). Tylko te dwie firmy zanotowały wzrost sprzedaży tabletów w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku.
Sprzedaż tabletów w 2Q2016 w mln egzemplarzy | |||||
Producent | Sprzedaż w 2Q2016 | Udział w rynku w 2Q2016 | Sprzedaż w 2Q2015 | Udział w rynku w 2Q2015 | Wzrost rok do roku |
White Box | 13,6 | 29,10% | 15,5 | 30,60% | -12% |
Apple | 10 | 12,30% | 10,9 | 21,50% | -9% |
Samsung | 6,1 | 13,20% | 8 | 15,80% | -23% |
Lenovo | 2,5 | 5,40% | 2,5 | 4,80% | 4% |
Huawei | 2,3 | 4,80% | 2 | 3,90% | 15% |
Suma | 46,7 | - | 50,8 | - | -8% |
Źródło tekstu: Strategy Analytics; wł