DAJ CYNK

Smartfony Apple'a są coraz droższe, ale marża stosowana przez firmę jest coraz niższa

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

iPhone X w 2017 roku jako pierwszy smartfon Apple'a przekroczył cenę 1000 dolarów. Nie znaczy to jednak, że jest to wynik wzrostu marży nałożonej przez amerykańskiego giganta. Ta przez lata spadła z 74% do 60%.

 

Z wykresu opublikowanego przez serwis The Information wynika, że najwyższą marżę, prawie 74%, firma Apple stosowała w przypadku modelu iPhone 3GS. W kolejnych smartfonach była ona coraz niższa, a minimum osiągnęła dla modelu iPhone SE (53%). Potem marża lekko wzrosła, ale nie wróciła do poziomu z lat 2008 - 2015. Oznacza to, że z każdego dolara, jaki konsument zapłaci za iPhone'a, coraz mniej pieniędzy zostaje w kieszeni Apple'a. Wynika to z faktu, że nowe modele są nie tylko droższe w sprzedaży, ale także droższe w produkcji.

Z powyższego wykresu wynika jeszcze jedno. W pierwszych latach istnienia iPhone'ów na rynku, produkcja kolejnych modeli była coraz tańsza. Dopiero w 2014 roku iPhone 6 pobił pod tym względem pierwszego iPhone'a z 2007 roku, który obsługiwał wyłącznie łączność 2G.

Zobacz: Apple iPhone X wybuchł w czasie aktualizacji systemu do iOS 12.1
Zobacz: Wyniki Apple'a po 3Q2018. To ostatni raz, gdy amerykański gigant chwali się liczbą sprzedanych iPhone'ów
Zobacz: Światowy rynek smartfonów w 3Q2018 wg IDC - Huawei znowu przed Apple'em

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: The Information