DAJ CYNK

Snapchat traci użytkowników, ale zarabia na nich coraz więcej

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Snapchat pochwalił się wynikami finansowymi za III kwartał 2018 roku. Serwis stracił w ostatnim czasie 2 mln użytkowników, ale i tak jest ich więcej niż przed rokiem, a przychód z każdego z nich jest coraz większy.

W ciągu ostatniego kwartału liczba użytkowników Snapchata spadła ze 188 do 186 mln, ale to i tak więcej niż przed rokiem, kiedy było ich 178 mln. Przychody serwisu wzrosły rok do roku o 43%, do 297,7 mln dolarów, co jest wyższy wynikiem od prognozowanych wcześniej 283,2 mln dolarów. Średni przychód z użytkownika wzrósł z 1,17 do 1,60 dolara. Mimo wszystko serwis przynosi stratę netto, choć coraz mniejszą. Straty w ostatnim kwartale spadły z 443,2 mln dolarów do 325,1 mln dolarów.

Prezes Snapchata planuje rozpowszechnienie go wśród starszych użytkowników Stanach Zjednoczonych i Europie. Będzie to trudne, bo jak zaznacza, ciężko jest się przebić w gąszczu popularnych serwisów społecznościowych, szczególnie jeśli oferują one zbliżone funkcje. W końcu popularniejszy Instagram wprowadził relacje właśnie na wzór Snapchata.

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Snapchat; wł