DAJ CYNK

Światowy rynek smartfonów w 1Q2014 wg Strategy Analytics

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W I kwartale 2014 na rynek trafiło 285,5 mln smartfonów, 33% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

W I kwartale 2014 na rynek trafiło 285,5 mln smartfonów, 33% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Samsung i Apple, jako najwięksi producenci posiadają razem prawie połowę udziału w rynku - wynika z danych Strategy Analytics.

Samsung, pomimo znaczącego zwiększenia dostaw smartfonów (wzrost o 28,2%), stracił o 1,2 p.p udział w rynku (rok-do-roku). I choć zmiana była niewielka, to jest to pierwsza strata od 4 kwartału 2009 r. Samsung zmaga się nie tylko z konkurencją ze strony Apple, ale także z chińskimi producentami, którzy zdobywają klientów tanimi smartfonami.

Dostawy smartfonów Apple wzrosły o 16,8% i wyniosły43,7 mln sztuk. Udział w rynku spadł jednak z 17,5% do 15,3%,a wg analityków spowodowane jest to brakiem tanich modeli, które mogłyby być oferowane na szybko rozwijających się rynkach wschodzących takich jak Ameryka Łacińska.

Pozostali producenci stanowią silną konkurencję. Huawei utrzymał prawie 5% udział w rynku. Globalną obecność na rynku zwiększyło do prawie 5% także Lenovo. Jeżeli poszczególne rządy zatwierdzą przejęcie przez Lenovo działu urządzeń Motoroli, może powstać mocna konkurencja dla Samsunga i Apple.

Lista producentów pod względem ilości sprzedanych smartfonów:

Producent (mln szt.) 1Q2013 1Q2014
Samsung 69,4 89,0
Apple 37,4 43,7
Huawei 10,0 13,4
Lenovo 8,4 13,3
Pozostali 88,7 125,6
Razem 213,9 285,0

Udział poszczególnych producentów w rynku smartfonów przedstawia się następująco.
Producent (udział) 1Q2013 1Q2014
Samsung 32,4% 31,2%
Apple 17,5% 15,3%
Huawei 4,7% 4,7%
Lenovo 3,9% 4,7%
Pozostali 41,5% 44,1%
Razem 100% 100%
Wzrost w ujęciu rocznym 39,1% 33,2%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł