W I kwartale 2013 roku na rynek trafiło 40,6 mln tabletów, o 117% więcej niż w I kwartale 2012 roku - wynika z danych Strategy Analytics.
Apple iOS utrzymał pierwszą pozycję z 19,5 mln sztuk tabletów, co dało 48,2% udziału w rynku. Jednak zbliża się do niego Android z 17,6 mln sztuk i udziałem na poziomie 43,45. Jeżeli jednak w Androidzie uwzględni się tanie tablety "niemarkowe", to udział tego systemu w rynku wyniesie 52%, a iOS spadnie do 41%
Sprzedaż markowych tabletów (mln szt.) | 1Q2012 | 1Q2013 |
Apple iOS | 11,8 | 19,5 |
Android | 6,4 | 17,6 |
Windows | 0,0 | 3,0 |
Pozostali | 0,5 | 0,4 |
Razem | 18,7 | 40,6 |
Udział w rynku (proc.) | 1Q2012 | 1Q2013 |
Apple iOS | 63,1% | 48,2% |
Android | 34,2% | 43,4% |
Windows | 0,0% | 7,4% |
Pozostali | 2,7% | 1,0% |
Razem | 100% | 100% |
Wzrost w ujęciu rocznym | 146% | 117% |
Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł