DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów w 1Q2014 wg IDC

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W I kwartale na rynek trafiło 50,4 mln tabletów, o 3,9% więcej niż w I kwartale 2013 roku. Było to jednak o 35,7% mniej niż w czwartym kwartale 2013 roku.

W I kwartale na rynek trafiło 50,4 mln tabletów, o 3,9% więcej niż w I kwartale 2013 roku. Było to jednak o 35,7% mniej niż w czwartym kwartale 2013 roku.

Analitycy IDC oceniają, że powodem spadku sprzedaży tabletów są smartfony z dużymi wyświetlaczami oraz fakt, że użytkownicy nie wymieniają tak często posiadanych tabletów na nowsze modele.

Apple w pierwszym kwartale dostarczył na rynek 16,4 mln urządzeń, w porównaniu do 26 mln sztuk w ostatnim kwartale 2013 r. i 19,5 mln urządzeń w pierwszym kwartale 2013 r. Z 32,5% udziałem w rynku zachował jednak pierwsze miejsce. Będący na drugim miejscu Samsung zbliża się do lidera - 11,2 mln tabletów dało mu 22,3% udziału w rynku, w porównaniu do 17,2% w ostatnim kwartale 2013 r. i 17,5% w pierwszym kwartale 2013 r.

Producent 1Q2014 mln szt. 1Q2014 udział 1Q2013 mln szt. 1Q2013 udział Zmiana rok do roku
Apple 16,4 32,5% 19,5 40,2% -16,1%
Samsung 11,2 22,3% 8,5 17,5% 32,0%
Asus 2,5 5,0% 2,6 5,4% -2,8%
Lenovo 2,1 4,1% 0,6 1,3% 224,3%
Amazon 1,0 1,9% 1,8 3,7% -47,1%
Pozostali 17,2 34,2% 15,5 31,8% 11,5%
Razem 50,4 100% 48,6 100,0% 3,9%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł