DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów w 1Q2014 wg Strategy Analytics

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W I kwartale 2014 roku na rynek trafiło 57,6 mln tabletów, o 19% więcej niż w I kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

W I kwartale 2014 roku na rynek trafiło 57,6 mln tabletów, o 19% więcej niż w I kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Rynek opanowały tablety z Androidem zdobywając prawie 66% udziału. Apple dostarczył mniej urządzeń niż się spodziewano i jego udział spadł do 28,4%. Urządzenia z Windowsem utrzymały prawie 6% udział w globalnym rynku.

Apple twierdzi, że spadek wynika ze obniżenia zapasów w kanałach sprzedaży, a realna sprzedaż spadła tylko o 3%. Analitycy wierzą, że kiepskie wyniki na początku roku wynikają ze zmiany cyklu wydawniczego produktów. Apple powinien odzyskać znaczący udział w rynku w ostatnich miesiącach roku kalendarzowego.

Sprzedaż markowych tabletów (mln szt.) 1Q2013 1Q2014
Android 25,6 37,9
Apple iOS 19,5 16,4
Windows 2,8 3,4
Pozostali 0,4 0,0
Razem 48,3 57,6

Udział w rynku (proc.) 1Q2013 1Q2014
Android 53,0% 65,8%
Apple iOS 40,3% 28,4%
Windows 5,8% 5,8%
Pozostali 0,9% 0,0%
Razem 100% 100%
Wzrost w ujęciu rocznym 83% 19%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics