W I kwartale na rynek trafiło 407,9 mln telefonów komórkowych, o 9,4% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - wynika z danych opublikowanych przez firmę analityczną Strategy Analytics.
Wzrost zapewnia popyt an telefony 3G i 4G w Afryce, Azji, a także w i innych regionach
Smartfony stanowiły już 70% z wszystkich dostarczonych na rynek telefonów.
Samsung dostarczył na rynek o 6% więcej telefonów uzyskując wynik 113 mln sztuk, co dało mu 28% udziału w rynku. Jednak dynamika wzrostu spadła ze względu na mocną konkurencję ze strony chińskich producentów. W dalszym ciągu spada udział w rynku Nokii. Tuż za nią uplasowało się Apple, dostarczając niewiele mniej telefonów, tj. 43,7 mln sztuk. W kolejnym kwartale może już wskoczyć na drugie miejsce.
Na czwartym miejscu znalazł się LG, który zdobył 4% rynku. Producent osiąga dobre wyniki w Europie, za to Chiny i Indie to słabe punkty, które musi poprawić.
Bardzo dobry wynik osiągnął Huawei - 14,2 mln telefonów pozwoliło zająć piątą pozycję w rankingu. Jego modele 3G i 4G z Androidem okazały się dość popularne w Azji i Ameryce Północnej.
Firmy z poza pierwszej piątki powiększyły łączny udział w rynku. Do czołowych producentów z drugiej linii zaliczyć trzeba ZTE, TCL-Alcatel, Coolpad, Lenovo i Xiaomi.
Lista producentów pod względem ilości sprzedanych telefonów:
Producent (mln szt.) | 1Q2013 | 1Q2014 |
Samsung | 106,6 | 113,0 |
Nokia | 61,9 | 47,0 |
Apple | 37,4 | 43,7 |
LG | 16,2 | 16,4 |
Huawei | 11,6 | 14,2 |
Pozostali | 139,0 | 173,6 |
Razem | 372,7 | 407,9 |
Producent (udział) | 1Q2013 | 1Q2014 |
Samsung | 28,6% | 27,7% |
Nokia | 16,6% | 11,5% |
Apple | 10,0% | 10,7% |
LG | 4,3% | 4,0% |
Huawei | 3,1% | 3,5% |
Pozostali | 37,3 | 42,6% |
Razem | 100% | 100% |
Wzrost w ujęciu rocznym | -1,4% | 9,4% |
Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł