DAJ CYNK

Taktyka Samsunga w Indiach: uciekaj do góry

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Samsung replaces OnePlus as the most-selling premium smartphone brand in India 1

Samsung ma się wreszcie z czego cieszyć w Indiach. Okazało się, że koreański producent jest najchętniej kupowaną marką w segmencie flagowców. Marka z Seulu wyprzedziła Apple i OnePlusa.

Indie przez lata były twierdzą Samsunga. Niestety dla Koreańczyków, forteca została zdobyta przez zmasowany atak chińskich marek. Samsung, który kiedyś niepodzielnie rządził w Indiach teraz ma tam tylko 16% udziału w rynku. Wyprzedzają go chińskie Xiaomi (30%) i Vivo (17%), a Realme (14%) i Oppo (12%) dyszą mu w kark. Indie są jednak rynkiem bardzo dużym, ale jednocześnie biednym. Naturalną konsekwencją jest to, że zdecydowaną za większość sprzedaży odpowiadają najtańsze modele.

Zobacz Samsung nie wytrzymał konkurencji z chińskimi markami w Indiach

Rynek flagowców jest tam niewielki, ale właśnie tam najlepiej radzi sobie Samsung. Koreańczycy mają 34% najbardziej obfitego tortu. Na drugim miejscu znajduje się Apple, który jest tylko o krok za Samsungiem. Ponad dwa razy mniej od marki z Korei Południowej ma chiński OnePlus. Chińczykom na osłodę pozostaje fakt, że OnePlus 7T był drugim najlepiej sprzedającym się flagowcem w kraju, zaraz po modelu iPhone 11. Do pierwszej trójki producentów w tym segmencie w ogóle nie dostali się Xiaomi i Vivo.

Zobacz Kup Samsunga Galaxy Note10 Lite u operatora, dostaniesz słuchawki
Zobacz DxOMark testuje aparaty w Galaxy S20+. Flagowy Samsung wskakuje do pierwszej dziesiątki fotograficznego rankingu

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: counterpoint, wł

Tagi: samsung