Operator nie może skontaktować się z klientem w celu przedstawienia oferty bez jego zgody - tak mówi Prawo Telekomunikacyjne. Tymczasem wg skarg klientów Netia go nie respektuje.
UOKiK wszczął postępowanie w tej sprawie we wrześniu 2017 roku po skargach konsumentów. Z ich treści i analizy rozmów wynika, że Netia korzysta z gotowych baz danych pozyskanych od firm trzecich i dzwoni do klientów nie mających wyrażonej zgody na kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty.
Witam pani Jowito. Kontaktuję się tutaj z panią, ponieważ nasza firma w tym momencie rozszerza zakres swoich proponowanych usług. W związku z czym mamy przygotowane dla pani różnego rodzaju rabaty, jak i również różne bonusy złotówkowe. Czy mogę zająć trzy minutki i przedstawić... - to fragment wypowiedzi konsultanta z jednej z rozmów.
Netii grozi w tej sprawie karat w wysokości maksymalnie 10% obrotu firmy oraz nakaz usunięcia trwających skutków naruszenia prawa.
Źródło tekstu: UOKiK