DAJ CYNK

UPC Polska podsumowuje 2018 rok: szybszy Internet, bogatsza oferta telewizyjna, wyższa jakość obsługi klientów i wzrost satysfakcji z oferty

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Na koniec 2018 roku 1,448 mln klientów UPC Polska korzystało z 3,053 mln usług. To odpowiednio o 12,9 tys. oraz 70,5 tys. więcej niż rok wcześniej.

- W 2018 roku UPC potwierdziło pozycję lidera pod względem jakości oferty internetowej i telewizji cyfrowej, co wraz z najlepszą obsługą przełożyło się na tytuł najbardziej rekomendowanego operatora przez klientów. Dzięki jeszcze lepszej ofercie i jakości, zwiększyliśmy liczbę nowych klientów oraz cyfrowych subskrypcji, mocno przyśpieszając wzrost w ostatnim kwartale roku. W 2019 roku będziemy dalej rozwijać ofertę, aby zaoferować klientom więcej i wzmocnić naszą pozycję lidera pod względem konkurencyjności i oferowanej na rynku jakości.

- powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.

Na koniec 2018 roku 1,448 mln klientów UPC korzystało z 3,052 mln usług, wśród których było:

  • 1,175 mln usług Internetu (+35,5 tys. rok do roku),
  • 1,043 mln usług telewizji cyfrowej (+18,9 tys. rok do roku),
  • 0,654 mln usług telefonii (+24,4 tys. rok do roku).

Szybszy Internet

W 2018 roku UPC wprowadziło nowe portfolio prędkości internetowych: 150 Mb/s, 300 Mb/s, 500 Mb/s oraz 1 Gb/s. Zdecydowana większość klientów UPC korzysta już z dostępu do prędkości co najmniej 100 Mb/s, a średnia prędkość z jakiej korzystają wszyscy użytkownicy wzrosła do 188 Mb/s.

Obok rozwoju sieci gigabitowej, UPC inwestowało także w innowacje podnoszące jakość usługi internetowej, takie jak Wi-Fi i Internet Boosters oraz nowy Giga Connect Box. Na koniec roku łączna liczba użytkowników Connect Boxa przekroczyła 600 tys., co stanowi wzrost o 60% w stosunku do poprzedniego roku. Wpłynęło to na wzrost liczby użytkowników Internetu o 21,7 tys. w IV kwartale oraz o 35,5 w ciągu całego ubiegłego roku.

Wzbogacona oferta telewizyjna

W 2018 roku UPC wzmocniło ofertę telewizji cyfrowej, wprowadzając Polsat Sport Premium oraz 10 nowych kanałów w jakości HD. Na koniec roku oferta telewizyjna obejmowała 191 kanałów, w tym 134 w HD. Poszerzono też liczbę funkcji aplikacji Horizon Go, dodając możliwość dostępu do treści w trybie offline. Na koniec roku liczba użytkowników Horizon Go wzrosła do 93 tysięcy.

Liczba klientów aktywnie korzystających z Replay TV, pozwalającego na oglądanie ulubionych programów do 7 dni wstecz, przekroczyła 280 tys., a użytkowników platformy Horizon wzrosła o 33% rok do roku i przekroczyła liczbę 643 000. Stanowią oni 62% całej bazy klientów telewizji cyfrowej.

Wzrost w B2B

W 2018 roku UPC oferowało klientom B2B Internet o prędkości 1 Gb/s oraz nowego portfolio prędkości, a także dodatkowych usług, takich jak Internet Backup i Wirtualna Centrala Multisite. Innowacje w zakresie produktów i usług oraz stojąca na wysokim poziomie obsługa doprowadziły do dwucyfrowego wzrostu w obszarze B2B w ubiegłym roku.

Dalsze inwestycje w gigabitową sieć

W 2018 roku UPC poszerzyło zasięg swojej sieci światłowodowej o prawie 110 000 nowych gospodarstw domowych, do łącznie blisko 3,5 mln.

Zobacz: Więcej kanałów w podstawowym pakiecie UPC. Firma rozszerza niekodowany pakiet Start
Zobacz: Inea podsumowała ubiegły rok. Wielkopolski operator zanotował spore wzrosty
Zobacz: UPC operatorem o najlepszej reputacji? Tak, w zleconym przez siebie badaniu rynku

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC