DAJ CYNK

Wyniki UPC za 2Q2020: silny wzrost mimo pandemii

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

UPC wyniki 2Q2020

UPC Polska w drugim kwartale 2020 roku powiększył swoją bazę klientów do 1,494 mln. Korzystali oni z 3,198 mln usług. To ósmy kwartał nieprzerwanego wzrostu operatora i to mimo trwającej na świecie i w Polsce pandemii.

- Pomimo bezprecedensowych wyzwań związanych z COVID19, w II kwartale 2020 roku nadal zdobywaliśmy zaufanie klientów i mocno poprawiliśmy kluczowe wskaźniki biznesowe, co przełożyło się na 2 lata nieprzerwanego wzrostu UPC Polska. Jestem dumny z wyjątkowego zaangażowania zespołu w zapewnienie klientom bezpieczeństwa i najwyższej jakości cyfrowych usług, w tym niezawodnego dostępu do Internetu. Nasza sieć stanęła na wysokości zadania w czasie zwiększonego zapotrzebowania, zapewniając klientom najwyższą jakość, co potwierdził tytuł najszybszej sieci ogólnopolskiej UPC w niezależnych rankingach. Będziemy nadal zwiększać zasięg marki UPC, stale podnosząc satysfakcję korzystania z naszych cyfrowych usług milionom obecnych i nowych klientów w całym kraju.

- powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Poland

Zobacz: UPC Polska startuje z 7. edycją programu Think Big dla przedsiębiorców
Zobacz: Lipcowy ranking speedtestu: Internet w Polsce przyspiesza, a Play spada na koniec stawki w LTE

Liczba subskrypcji w UPC Polska przez rok wzrosła o ponad 80 tysięcy

W drugim kwartale 2020 roku UPC podniosło średnią prędkość łączy internetowych oferowanych klientom do 286 Mb/s (270 Mb/s w 1Q2020). Liczba klientów korzystających z usług internetowych UPC wyniosła 1 250 200, co oznacza wzrost o 8,9 tys. w porównaniu z wcześniejszym kwartałem. 23,7 tys. klientów UPC korzystało z łącza o przepustowości 1 Gb/s. Liczba użytkowników modemu Connect Box osiągnęła 731 900, co oznacza wzrost o 77,9 tys. w ciągu roku i stanowi 62,3% bazy klientów usług internetowych. 

UPC wyniki 2Q2020 subskrypcje

Na koniec czerwca tego roku liczba użytkowników telewizji cyfrowej UPC wyniosła 1 287 300, co oznacza wzrost 11,3 tys. w ujęciu kwartalnym. Liczba użytkowników platformy Horizion wzrosła w tym czasie o 6,9 tys., do 750 200. To o 55,2 tys. więcej niż rok wcześniej. Dodatkowo, użytkownicy platformy Horizon Go otrzymali kolejną funkcję poprawiającą komfort korzystania z bogatej oferty rozrywki telewizyjnej - przenoszenie treści z aplikacji Horizon Go bezpośrednio na urządzenia obsługujące rozwiązania Chromecast i Airplay.

Zobacz: Work & Fun – nowa oferta w UPC Biznes
Zobacz: Nowe smartfony Samsunga w ofercie mobilnej UPC Polska

UPC B2B radzi sobie dobrze w czasie pandemii

W II kwartale UPC Biznes zanotowało wzrost bazy klientów i zrealizowało założony w budżecie poziom przychodów. Koncentrowało się także na wspieraniu firm ze wszystkich sektorów w trakcie pandemii, ściślej współpracując z klientami w celu zaspokojenia ich potrzeb, a także angażując się w inicjatywy takie jak wspieramylokalnie.pl, stworzone by pomagać przedsiębiorcom w potrzebie.

Dalszy rozwój zasięgu usług cyfrowych UPC

W miesiącach kwiecień - czerwiec tego roku UPC poszerzyło zasięg swojej sieci gigabitowej o 20,9 tys. do łącznie 3 583 400 gospodarstw domowych, oferując nowym klientom dostęp do nielimitowanego Internetu, dobrze zintegrowanej cyfrowej rozrywki i usług mobilnych, wraz z najlepszą (według operatora) obsługą klienta. Ponadto, dzięki kolejnej umowie partnerskiej dotyczącej wykorzystania sieci powstających w ramach programu POPC, zasięg usług cyfrowych UPC poszerzy się w sumie o kolejne 1,7 mln gospodarstw domowych do 2023/2024.

UPC wyniki 2Q20120 podsumowanie

Zobacz: Wyniki Orange po 2Q2020: większe przychody, mniejszy zysk
Zobacz: UKE: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2019 roku

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC