1 lutego właściciele kart pre-paid musieli dokonać obowiązkowej rejestracji kart SIM. Nie wszyscy jednak skorzystali z tej procedury i niezarejestrowane numery zostały zdezaktywowane. Taka sytuacja sprawiła, że instytucje finansowe, agencje marketingowe, centra obsługi telefonicznej, biura obsługi klienta i wiele innych instytucji, stanęły przed problemem aktualizacji swoich baz danych.
Coraz więcej firm i instytucji stawia na SMS marketing. Jego skuteczność jest bezpośrednio uzależniona od aktualności numerów telefonicznych znajdujących się w bazie, która wykorzystywana jest do realizacji masowej wysyłki SMS. Wprowadzona w życie ustawa antyterrorystyczna nakładająca obowiązek rejestracji kart SIM spowodowała, że z rynku zniknęło bardzo dużo numerów telefonicznych, zablokowanych przez operatorów z powodu braku rejestracji karty SIM. To z kolei sprawiło, że wiele baz danych przestało być aktualnych i nie spełniają one swojej roli utrudniając firmom świadczącym usługi internetowe przeprowadzenie weryfikacji dostępu do usług. W konsekwencji może to powodować zawyżenie kosztów obsługi kampanii SMS oraz spadek ich skuteczności.
Nie znamy jeszcze dokładnej liczby wszystkich wyłączonych kart. Taką informację podał tylko Virgin Mobile. Operator wyłączył 59 tys. niezarejestrowanych numerów. Wg wyników finansowych operatorów, w IV kwartale bazy klientów ofert na kartę spadły o:
Źródło tekstu: Infobip; wł