DAJ CYNK

Użytkownicy Xiaomi, jest Was już 500 milionów

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Dyrektor finansowy Xiaomi - Zhou Guangping - podał w wywiadzie dla chińskiego serwisu ithome.com, że przychody z usług internetowych Xiaomi w pierwszym kwartale 2019 r. wzrosły o 31,8% rok do roku. Chiński producent osiągnął takie wyniki głównie dzięki szybkiemu wzrostowi miesięcznych aktywnych użytkowników swoich produktów i usług. Jak się teraz okazuje, ich liczba na całym świecie przekroczyła pułap 500 milionów.

500 milionów to niewiele mniej niż ma mieszkańców cała Unia Europejska i ponad półtora raza więcej niż liczą Stany Zjednoczone. Oczywiście liczba ta obejmuje użytkowników różnych urządzeń Xiaomi, nie tylko smartfonów. Co ważne jednak dotyczy użytkowników aktywnych, którzy na co dzień korzystają z produktów Xiaomi, za to nie uwzględnia np. tych osób, które kiedyś zarejestrowały się na kontach Xiaomi, a później je porzuciły.

Ekosystem firmy rośnie, obejmując coraz to nowe kategorie. Producent tworzy nowe marki lub wydziela istniejące (Redmi, POCO, Black Shark, Meitu), a na początku bieżącego roku firma Xiaomi ogłosiła dwusilnikową strategię „mobile + AIoT”, która zakłada integrację dwóch obszarów technologii - urządzeń mobilnych oraz Internetu rzeczy wspieranego przez sztuczną inteligencję. To ma być główny cel rozwoju produktów Xiaomii, na co producent chce przeznaczyć blisko 1,5 mld USD w ciągu pięciu kolejnych lat.

Zobacz: Wyniki Xiaomi po 1Q2019 - dwucyfrowe wzrosty najważniejszych parametrów
Zobacz: Wysoka sprzedaż Redmi K20 i Redmi K20 Pro. Producent może świętować sukces

W maju Xiaomi opublikowało pierwszy raport finansowy po przyjęciu strategii „mobile + AIoT”. Sprawozdanie finansowe wykazało, że łączne przychody Xiaomi Group wyniosły 43,8 mld RMB (6,37 mld USD), co oznacza wzrost o 27,2% rok do roku. Skorygowany zysk wyniósł 2,1 mld juanów (0,31 mld USD), co oznacza wzrost o 22,4% rok do roku. W okresie, który objęło sprawozdanie, liczba urządzeń IoT podłączonych do platformy Xiaomi IoT osiągnęła 171 milionów sztuk (z wyłączeniem smartfonów i laptopów), co stanowi wzrost o 70% w stosunku do roku poprzedniego.

Przyrost dochodów i szybko rosnącą liczbę użytkowników produktów i usług Xiaomi doskonale ilustruje przykład przekroczenia pułapu miliona sprzedanych egzemplarzy smartfonów Redmi K20 i Redmi K20 Pro na rynku chińskim, do czego  doszło w ciągu nieco ponad miesiąca. Smartfony debiutują wkrótce w Indiach, gdzie również mogą liczyć na duże zainteresowanie, a w innych częściach świata sprzedawane są lub będą jako Xiaomi Mi 9T i Xiaomi Mi 9T Pro. Równie dobrze rozchodziły się inne produkty Xiaomi - producent w marcu poinformował, że sprzedał  ponad 4 mln telefonów Redmi Note 7 oraz 1,5 mln sztuk Mi 9. Od tego czasu te liczby niewątpliwie uległy zwiększeniu. Równie wielką popularnością cieszą się też urządzenia ubieralne Xiaomi.

Zobacz: Mi Band 4 idzie jak świeże bułeczki. W 8 dni na światowe rynki trafił milion sztuk nowej opaski firmy Xiaomi
Zobacz: Xiaomi CC9 na pierwszych zdjęciach. Premiera telefonu już 2 lipca

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Gizchina.com

Źródło tekstu: ithome.com, Gizchina.com