DAJ CYNK

Wyniki Apple'a po 3Q2016

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Apple odnotował w III kwartale największą w historii sprzedaż usług na poziomie 6,3 mld dolarów. Łączna sprzedaż wyniosła 46,9 mld dolarów, a zysk netto 9 mld dolarów.

Apple odnotował w III kwartale największą w historii sprzedaż usług na poziomie 6,3 mld dolarów. Łączna sprzedaż wyniosła 46,9 mld dolarów, a zysk netto 9 mld dolarów.

Nie licząc istotnego wzrostu przychodów z usług, wyniki kwartalne okazały się słabsze od tych przed rokiem, kiedy Apple osiągnął sprzedaż na poziomie 51,5 mld dolarów (spadek o 9%) i zysk netto w wysokości 11,1 mld dolarów (spadek o 19%). Do 38% z 39,9% spadła też w ciągu roku marża firmy.

W IV kwartale fiskalnym, kończącym się u Apple'a 24 września, firma sprzedała (w nawiasach różnica względem wyników sprzed roku):

  • 45,513 mln iPhone'ów (-5%) za 28,16 mld dolarów (-13%),
  • 9,267 mln iPadów (-7%) za 4,255 mld dolarów (0%),
  • 4,886 mln komputerów Mac (-14%) za 5,739 mld dolarów (-17%),
  • usługi za 6,325 mld dolarów (+24%),
  • pozostałe produkty za 2,373 mld dolarów (-22%).

Na kategorię "pozostałe produkty" składają się zegarki Apple Watch, iPody, Apple TV, sprzęt audio firmy Beats, akcesoria, płatne aktualizacje oprogramowania i inne usługi niezwiązane z oprogramowaniem. Z kolei w pozycji "usługi", mowa jest m.in. o AppleCare czy Apple Pay.

Prognozy na I kwartał fiskalny 2017 roku, czyli IV kwartał kalendarzowy 2016 roku są bardzo optymistyczne w związku z szeregiem premier (iPhone'y 7, nowa generacja Apple Watch czy nowe Macbooki). Apple liczy na sprzedaż na poziomie 76 - 78 mld dolarów oraz marżę rzędu 38-38,5%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Apple, wł