DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 3Q2016

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

W III kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,110 mld zł (roczny wzrost o 2%) oraz zysk netto w wysokości 270 mln zł (roczny spadek o 46%). EBITDA całej Grupy wyniosła 957 mln zł, a marża EBITDA 40,1%.

W III kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,110 mld zł (roczny wzrost o 2%) oraz zysk netto w wysokości 270 mln zł (roczny spadek o 46%). EBITDA całej Grupy wyniosła 957 mln zł, a marża EBITDA 40,1%.

O 4,8% wzrosła w skali roku liczba klientów kontraktowych, osiągając 13,018 mln (o blisko 599 tys. więcej). Na koniec września klienci Grupy korzystali z 16,546 mln usług (RGU), co oznacza wzrost o 0,9% w ujęciu rocznym. Usługi abonamentowe stanowiły prawie 80% wszystkich usług generujących przychód.

W przypadku usług abonamentowych o 1,7% do 6 616 579 kart SIM wzrosła liczba usług głosowych oraz o 13,5% do 1 722 056 kart SIM usług Internetu mobilnego. Głosowe oferty na kartę odnotowały 12,5% obniżenie bazy, do 3 223 224 kart SIM (w skali roku ubyło 461 869 kart w tym segmencie). Dalsze wzrosty odnotowuje natomiast Internet na kartę, którego baza w ciągu roku wzrosła o 12,3% do 259 767 kart SIM.

Łącznie na koniec kwartału Grupa miała ponad 9,8 mln aktywnych kart SIM z usługami głosowymi i prawie 2 mln kart z ofertą dostępu do Internetu. Na koniec września 2016 roku zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ objętych było, odpowiednio, 96,8% i prawie 100% populacji Polski.

ARPU w III kwartale dla usług prepaid wynosiło 18,7 zł (spadek o 1,6% w ujęciu rocznym). Natomiast średni przychód od jednego klienta kontraktowego wzrósł do 88,6 zł (o 0,6%).

Smartfony niemal zupełnie wyparły już telefony tradycyjne w procesie sprzedażowym. Na koniec III kwartału z tego typu urządzeń korzystało już ponad 60% klientów Grupy Cyfrowy Polsat.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat