DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 3Q2018 - wzrosty w usługach kontraktowych oraz silne wyniki finansowe

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Klienci Grupy Cyfrowy Polsat korzystali na koniec września 2018 roku z 16,851 mln usług (RGU), z czego 11,723 mln stanowiły oferty telefonii komórkowej i Internetu.

Trzeci kwartał 2018 roku przyniósł Grupie Cyfrowy Polsat wzrost w ujęciu rocznym we wszystkich segmentach ofert abonamentowych:

  • telewizja – o 3,2%, do 5 038 210,
  • telefonia komórkowa – o 5,0%, do 7 209 240,
  • Internet – o 1,5%, do 1 809 595.

Liczba klientów postpaid spadła w ciągu roku o 1,4%, do  5 712 151. Z tego 1 727 928 to klienci korzystający z usług łączonych – wzrost o 19,7% w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

Statystyczny klient abonamentowy Grupy posiadał na koniec września bieżącego roku 2,46 usługi (2,34 rok wcześniej). Usługi abonamentowe Grupy stanowiły na koniec III kwartału 83,4% wszystkich usług (82,4% na koniec września 2017 roku). Wskaźnik ARPU w ciągu roku z 80,5 zł do 84,0 zł (zgodnie ze standardem MSSF 15).

W przypadku usług przedpłaconych, wzrostem może się pochwalić jedynie płatna telewizja – o 43,4% rok-do-roku, z 63627 do 91261. Telefonia komórkowa oraz Internet mobilny odnotowały spadek:

  • telefonia komórkowa – o 2,8%, do 2 550 355 (ubytek 73 595 kart SIM),
  • Internet – o 20,8%, do 160 427 (ubytek 27 831 kart SIM).

ARPU w ofertach prepaid wzrosło o 3,0% w ujęciu rocznym, do 20,8 zł.

- To kolejny kwartał dający nam wiele powodów do zadowolenia. Doskonałe efekty przynosi konsekwentna realizacja strategii multiplay. Świadczymy już ponad 14 mln usług kontraktowych, 30% klientów Grupy korzysta z ofert łączonych, a dzięki temu odnotowaliśmy rekordowo niski wskaźnik churn, który w skali roku wyniósł zaledwie 7,9%. Widać już także pierwsze efekty strategicznych działań zainicjonowanych po dołączeniu do naszej Grupy spółki Netia - powiedział Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. - Rozpoczęliśmy wielopłaszczyznową monetyzację praw do transmisji rozgrywek Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, a sprzedaż pakietu z kanałami Polsat Sport Premium jest na bardzo dobrym poziomie. Już tradycyjnie przygotowaliśmy atrakcyjne oferty na okres świąteczny, z których wszyscy nasi klienci mogą korzystać od wczoraj.

Grupa Cyfrowy Polsat osiągnęła w III kwartale przychód w wysokości 2,735 mld zł (MSSF 15), o 16% wyższy niż przed rokiem. Wskaźnik EBITDA wzrósł w tym czasie o 13%, do 920 mln zł, natomiast marża EBITDA wyniosła 33,6%.

- Trzeci kwartał tego roku to zarazem pierwszy kwartał pełnej konsolidacji wyników finansowych Netii i Eleven Sports Network. Osiągnęliśmy silne wyniki finansowe, które są odzwierciedleniem zdrowej kondycji biznesowej Grupy i przewyższają średnią prognoz analityków. To zasługa bardzo dobrych wyników sprzedażowych w obydwu segmentach i konsekwentnej realizacji strategii multiplay. Jednocześnie na wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w tym kwartale pozytywny wpływ miało włączenie do oferty hurtowej nowych kanałów telewizyjnych, w tym sportowych stacji premium. Wysokie wolne przepływy pieniężne zapewniają nam z kolei komfort, jeżeli chodzi o bieżące realizowanie założeń strategii biznesowej, planów inwestycyjnych i regularną spłatę zadłużenia - powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Na koniec zebraliśmy dane historyczne do tabelek:

Karty SIM Abonament Prepaid Internet
(abonament)
Internet
(prepaid)
Łącznie
1Q2015 6,553 mln 3,776 mln 1,439 mln 0,193 mln 11,957 mln
2Q2015 6,532 mln 3,972 mln 1,483 mln 0,193 mln 11,933 mln
3Q2015 6,505 mln 3,685 mln 1,517 mln 0,231 mln 11,939 mln
4Q2015 6,517 mln 3,592 mln 1,595 mln 0,231 mln 11,934 mln
1Q2016 6,536 mln 3,496 mln 1,647 mln 0,256 mln 11,936 mln
2Q2016 6,536 mln 3,473 mln 1,667 mln 0,284 mln 11,971 mln
3Q2016 6,617 mln 3,223 mln 1,722 mln 0,260 mln 11,822 mln
4Q2016 6,730 mln 2,972 mln 1,757 mln 0,219 mln 11,679 mln
1Q2017 6,785 mln 2,646 mln 1,766 mln 0,184 mln 11,382 mln
2Q2017 6,811 mln 2,617 mln 1,773 mln 0,181 mln 11,381 mln
3Q2017 6,865 mln 2,624 mln 1,783 mln 0,193 mln 11,464 mln
4Q2017 6,932 mln 2,579 mln 1,809 mln 0,178 mln 11,498 mln
1Q2018 6,998 mln 2,539 mln 1,814 mln 0,169 mln 11,520 mln
2Q2018 7,098 mln 2,546 mln 1,804 mln 0,163 mln 11,611 mln
3Q2018 7,209 mln 2,550 mln 1,810 mln 0,152 mln 11,723 mln
 
  Przychód Zysk netto EBIDTA Marża EBIDTA
1Q2015 2,329 mld zł 170,9 mln zł 896,6 mln zł 38,5%
2Q2015 2,469 mld zł 305 mln zł 977 mln zł 39,6%
3Q2015 2,415 mld zł 502,5 mln zł 930 mln zł 38,5%
4Q2015 2,610 mld zł 186 mln zł 891 mln zł 33,8%
1Q2016 2,364 mld zł 179 mln zł 846 mln zł 35,8%
2Q2016 2,443 mld zł 231 mln zł 935 mln zł 38,3%
3Q2016 2,110 mld zł 270 mln zł 957 mln zł 40,1%
4Q2016 2,535 mld zł 342 mln zł 902 mln zł 35,6%
1Q2017 2,389 mld zł 271 mln zł 929 mln zł 38,9%
2Q2017 2,470 mld zł 282 mln zł 964 mln zł 39,0%
3Q2017 2,391 mld zł 235 mln zł 851 mln zł 35,6%
4Q2017 2,579 mld zł 157 mln zł 873 mln zł 33,9%
1Q2018 2,346 mld zł 292 mln zł 890 mln zł 37,9%
2Q2018 2,603 mld zł 231 mln zł 946 mln zł 36,1%
3Q2018 2,735 mld zł 227 mln zł 920 mln zł 33,6%
 
Przychód na klienta Abonament Prepaid
1Q2015 85,8 zł 17,3 zł
2Q2015 87,0 zł 18,3 zł
3Q2015 88,1 zł 19,0 zł
4Q2015 88,3 zł 18,5 zł
1Q2016 87,0 zł 17,7 zł
2Q2016 88,4 zł 18,9 zł
3Q2016 88,6 zł 18,7 zł
4Q2016 90,7 zł 19,2 zł
1Q2017 89,1 zł 18,7 zł
2Q2017 89,6 zł 20,5 zł
3Q2017 88,4 zł 20,2 zł
4Q2017 89 zł 20,1 zł
1Q2018 81,9 zł (MSSF 15) 20,1 zł
2Q2018 82,9 zł (MSSF 15) 20,4 zł
3Q2018 84,0 zł (MSSF 15) 20,8 zł

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat