DAJ CYNK

Wyniki Lenovo po 3Q2018. Motorola przekroczyła próg rentowności operacyjnej

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Lenovo po raz trzeci z rzędu wypracowało dwucyfrowy wzrost przychodów kwartalnych w ujęciu rocznym. Także zyski firmy się zwiększyły. Niezłymi osiągnięciami mogą się pochwalić wszystkie działy chińskiego producenta.

W III kwartale 2018 roku (czyli w II kwartale roku finansowego 2018/2019) Lenovo osiągnęło przychody w wysokości 13,4 mld dolarów, o 14% więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku (o 18% bez uwzględnienia wpływu kursów walut). To najwyższy wynik w ciągu niemal czterech lat. Zysk operacyjny wyniósł 213 mln dolarów, czyli sześć razy więcej niż w III kwartale 2017 roku. Przyczyniły się do tego wzrosty zysków wszystkich działów chińskiej firmy.

- Ogłoszone dziś wyniki świadczą o tym, że strategia inteligentnej transformacji Lenovo nieustannie sprzyja zwiększaniu zarówno przychodów, jak i rentowności firmy.  Liczby nie odzwierciedlają jednak całego potencjału naszej firmy. Jestem dumny z realizacji naszej strategii przekształceń oraz osiągania rentowności.  Bez wątpienia jest to dla Lenovo okres solidnego, trwałego wzrostu i jestem przekonany, że nasza jasna misja, strategia oraz zdolności do jej realizacji będą przynosić jeszcze lepsze wyniki w kolejnych kwartałach - powiedział Yang Yuanqing, prezes i CEO Lenovo.

PC and Smart Devices (PCSD)

Dział PC and Smart Devices osiągnął w kwartale zakończonym 30 września przychód w wysokości 10,2 mld dolarów (o 18% więcej niż rok wcześniej). Czyni to firmę Lenovo światowym liderem pod względem sprzedaży PC, z udziałem w rynku na poziomie 23,7%, przy jednoczesnej 5% rentowności. Dwucyfrowy wzrost sprzedaży odnotowano w sprzęcie dla graczy Legion, stacjach roboczych ThinkStation oraz urządzeniach Yoga, ThinkPad i IdeaPad. Dział kontynuuje realizację wizji inteligentnej transformacji, wprowadzając na rynek produkty Smart IoT.

Mobile Business Group (MBG)

Dział Mobile Business Group osiągnął wzrost wyników dzięki wprowadzonej strategii osiągania rentowności, w ramach której koncentruje się na zmniejszaniu wydatków, upraszczaniu oferty produktów oraz najbardziej dochodowych rynkach. W III kwartale 2018 roku został osiągnięty ważny kamień molowy - globalny próg rentowności operacyjnej Motoroli. Było to możliwe dzięki redukcji kosztów operacyjnych o 175 mln dolarów, w porównaniu z 3Q2017. Istotny dla firmy był także wzrost dostaw w Ameryce Północnej w ciągu minionego kwartału, o 53,4% rok-do-roku. Uzyskano też wyższe marże. Wzrosły także przychody działu w Ameryce Łacińskiej, gdzie Lenovo zajmuje drugie miejsce na rynku urządzeń mobilnych. Przychody, a także wolumen i rentowność znacznie wzrosły również w Chinach, odpowiednio o 84,6%, 279,4% i 25,2%.

Data Center Group (DCG)

Dział Data Center Group piąty kwartał z rzędu osiągnął większe zyski (dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 9,5% rok-do-roku), a także 58% wzrost przychodów w ujęciu rocznym, do 1,5 mld dolarów. Strategiczna współpraca z kluczowymi partnerami (na przykład NetApp) znacznie zwiększyła rynkowy zasięg Lenovo w segmencie pamięci masowej i zarządzania danymi. W segmencie rozwiązań hiperskalowych firma kontynuowała trzycyfrowy wzrost rok-do-roku, jak również w segmencie SDI - tu przychody zwiększyły się o 150% (po raz siódmy z rzędu nastąpił tu wzrost o ponad 100%). Dynamice rozwoju działu sprzyjał trzycyfrowy wzrost przychodów w Ameryce Północnej oraz dwucyfrowy w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu, w Chinach oraz w regionie Azji i Pacyfiku. We wszystkich regionach poprawiła się też rentowność.

Zobacz: Lenovo Yoga 530 - test ultrabooka bezkonkurencyjnego w swojej cenie
Zobacz: Lenovo ThikinPad X1 Extreme debiutuje na polskim rynku
Zobacz: Motorola moze w końcu wprowadzić bezprzewodowe ładowanie do swoich smartfonów. Pierwszy strzał - Moto G7

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Lenovo