DAJ CYNK

Wyniki Multimedia Polska w 2014 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Przychody Multimedia Polska w 2014 roku wyniosły 705,8 mln zł, co oznacza wzrost o 0,9% w porównaniu do 2013 roku. Przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,4%, z Internetu 31,2%, z telefonii 15,5%, pozostałe źródła stanowiły 3,9%.

Przychody Multimedia Polska w 2014 roku wyniosły 705,8 mln zł, co oznacza wzrost o 0,9% w porównaniu do 2013 roku. Przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,4%, z Internetu 31,2%, z telefonii 15,5%, pozostałe źródła stanowiły 3,9%.

W 2014 roku skorygowana EBITDA wyniosła 355,6 mln zł i była na zbliżonym poziomie jak w 2013 roku. Grupa utrzymuje pod ścisłą kontrolą koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji), które w 2014 roku wyniosły 368,8 mln zł (wzrost o 2,7% rok do roku). Zysk netto w 2014 roku wyniósł 51,3 mln zł, wobec 70,7 mln zł w 2013 roku Istotny wpływ na osiągnięty wynik netto osiągnięty w 2013 roku miała restrukturyzacja organizacyjna Grupy. W warunkach porównywalnych zysk netto wzrósłby o ok. 10%.

Na koniec 2014 roku Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 820,1 tys. abonentów, z których 306,9 tys. korzystało z dwóch usług, a 130,2 tys. z trzech usług. Łącznie Multimedia dostarczały swoim klientom 1,60 mln usług (RGU), czyli ponad 62 tys. więcej niż na koniec 2013 roku. Wzrost RGU rok do roku związany był z przejęciem spółki Teletronik w grudniu 2013 roku, wprowadzeniem nowych usług telefonii mobilnej w modelu MVNO, a także ze wzrostem organicznym biznesu.

Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta wzrósł i wyniósł 1,95 na koniec 2014 roku wobec 1,86 na koniec 2013 roku, głównie dzięki wprowadzeniu telefonii mobilnej, większej liczbie sprzedanych usług w segmencie Internetu oraz sprzedaży nowych usług abonentom sieci Teletronik.
Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU) wyniósł w 2014 roku 68,61 zł, co oznacza wzrost o 1,1% w stosunku do 2013 roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Multimedia