DAJ CYNK

Wyniki polskiej edycji badania European Trusted Brands 2013

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Wśród producentów telefonów komórkowych Polacy najbardziej cenią Nokię, Samsunga i Sony. Plus cieszy się największym zaufaniem wśród sieci komórkowych - wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Reader's Digest.

Wśród producentów telefonów komórkowych Polacy najbardziej cenią Nokię, Samsunga i Sony. Plus cieszy się największym zaufaniem wśród sieci komórkowych - wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Reader's Digest.

European Trusted Brands to jedno z najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Reader's Digest. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów. W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

W kategorii Telefon komórkowy/smartfon w opinii ankietowanych najbardziej godną zaufania marką jest Nokia. Z wynikiem 45% głosów zdobyła Złote Godło European Trusted Brands po raz piąty z rzędu. Nokia zwyciężyła w 9 na 12 krajów biorących udział w badaniu. Polacy ufają także markom Samsung (29%) oraz Sony (14%). Zwycięzcą Kryształowego Godła została marka Samsung, którą respondenci docenili przede wszystkim za stosunek wartości do ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka Nokia otrzymała wysokie noty za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta.

Spośród marek wymienianych w kategorii Operator telefonii komórkowej, największym zaufaniem cieszy się marka Plus (27%), zdobywca Złotego Godła w tegorocznej edycji badania. Marka Orange została wskazana przez 26% respondentów, a markę Play wybrało 24% badanych. Marka Plus została wyróżniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Play uzyskała najwyższe noty za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność i otrzymała Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013.

W kategorii Firma internetowa zdobywcą Złotego i Kryształowego Godła została marka Allegro. Wybrało ją 20% respondentów. Polacy docenili Allegro w szczególności za silny wizerunek, ale również za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność. Polacy ufają także marce Orange (9%), którą cenią przede wszystkim za silny wizerunek, oraz marce UPC (7%), którą wyróżnili za jakość.

Najbardziej godną zaufania marką w kategorii Komputer osobisty jest HP, którą wskazało 15% respondentów. Marka ta zwyciężyła również w 8 innych krajach, a w Polsce powtórzyła swój sukces z ubiegłego roku, zdobywając Złote Godło. Polacy ufają także markom Asus (13%) oraz Samsung (12%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Reader`s Digest