DAJ CYNK

Wyniki UPC Polska po 2Q2018

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Łączna liczba usług UPC na koniec II kwartału wyniosła 2 994 300 - w ciągu roku przybyło ich 36 800. Liczba klientów operatora to 1 430 100.



Łączna liczba usług UPC na koniec II kwartału wyniosła 2 994 300 - w ciągu roku przybyło ich 36 800. Liczba klientów operatora to 1 430 100.

Przyspieszający Internet napędza wzrost

W II kwartale bieżącego roku UPC Polska inwestowało w rozwój oferty dostępu do Internetu. Obok wprowadzenia nowych produktów, takich jak Wi-Fi Boostery (urządzenia zwiększające zasięg Wi-Fi w dużym mieszkaniu i domu), kontynuowany był program podnoszenia prędkości Internetu klientom operatora, poprzez przeniesienie kolejnej ich grupy do grona użytkowników 250 Mb/s.

Dzięki dotychczasowym działaniom, średnia prędkość oferowana klientom wzrosła do prawie 150 Mb/s ze 100 Mb/s. Liczba użytkowników korzystających z prędkości przekraczającej 100 Mb/s przekracza 66% (11 pp. więcej w porównaniu z końcem 2017 roku). Wraz z tym wzrostem, zwiększyła się też liczba użytkowników modemu Connect Box, która na koniec II kwartału przekroczyła 500 tys. (dwa razy więcej niż rok wcześniej). W II kwartale 2018 roku liczba użytkowników Internetu UPC wzrosła do 1 147 700, o 2 400 więcej niż w 1Q2018 i 30 200 więcej niż rok wcześniej.

Horizon coraz popularniejszy

W miesiącach marzec-czerwiec 2018 roku o 2 500 wzrosła liczba użytkowników telewizji cyfrowej osiągając 1 029 200. Rok wcześniej liczba ta była mniejsza o 15 300. Jednocześnie do prawie 580 000 wzrosła liczba użytkowników platformy Horizon (56% klientów telewizji cyfrowej).

Baza subskrybentów usług telefonicznych wzrosła o 8 900 rok do roku, do poziomu 636 800.

Lepsze pozycjonowanie B2B

UPC Biznes wprowadziło nową identyfikację wizualną, wspartą kampanią "Otwórz się na sukces", a także nową ofertę dedykowaną segmentowi SoHo, podzieloną na trzy główne grupy: Start, Smart i Pro. W II kwartale 2018 roku UPC kontynuowało również wsparcie dla przedsiębiorców z finałem 5. edycji programu Think Big "Let's Cinnect to Grow", który miał miejsce w maju. Zwycięzcą została firma Vintom - twórcą rozwiązania służącego do generowania spersonalizowanych materiałów wideo.

Dalszy rozwój sieci światłowodowej

W II kwartale 2018 roku w zasięgu sieci światłowodowej UPC i oferty Happy Home znalazło się 31 000 nowych domów. W ujęciu rocznym wzrost wyniósł 145 700. Łącznie na koniec II kwartału bieżącego roku w zasięgu sieci znajdowało się 3,4 mln gospodarstw domowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC, wł