DAJ CYNK

Wyniki UPC Polska za 2019 rok: wzrost liczby klientów i cyfrowych usług

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Wyniki UPC Polska za 2019 rok: wzrost liczby klientów i cyfrowych usług

Operator UPC Polska podsumował swoją działalność w 2019 roku i przedstawił kluczowe wyniki finansowe. Za najważniejsze dokonania firma uznała wzrost liczby klientów, wprowadzenie usług komórkowych, dalszą Giga Ekspansję oraz wysoki poziom obsługi klienta.

Zobacz: Wyniki Orange Polska za 2019 rok: wzrost przychodów, EBITDAaL w górę, więcej klientów światłowodu i usług mobilnych

Jako główne wydarzenia w 2019 roku UPC Polska wymienia:

  • trzykrotnie szybszy wzrost liczby klientów w całym roku 2019 w stosunku do 2018: baza urosła o 36 600 do 1 483 800, w tym o 13 200 w ostatnim kwartale, który był jednocześnie 5. z rzędu z nieprzerwanym wzrostem,
  • wprowadzenie usług komórkowych - stanie się w pełni konwergentnym operatorem,
  • utrzymanie wysokiej pozycji jako polecany operator,
  • umocnienie pozycji w segmencie gigabitowego internetu - Giga Ekspansja objęła swoim zasięgiem 2 miliony gospodarstw domowych (66% zasięgu sieci), a średnia prędkość internetu, z której korzystają klienci, wzrosła do 250 Mb/s,
  • 84 000 nowych mieszkań w zasięgu sieci, która dociera już do 3 547 800 gospodarstw domowych.

Na koniec czwartego kwartału liczba cyfrowych usług UPC Polska  wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o 4%. Na koniec 2019 roku 1 483 800 klientów UPC Polska korzystało z 3 167 600 cyfrowych usług.

Zobacz: UPC: 5 pakietów z Internetem GigaConnect i usługi komórkowe na 3 miesiące za darmo
Zobacz: UPC Polska: 22 nowe kanały w Horizon Go. W sumie: 157 kanałów

Internet

W IV kwartale 2019 liczba użytkowników internetu wzrosła o 18 200, do poziomu 1 229 600, co stanowi 58 100 więcej w ujęciu rok do roku. Liczba użytkowników modemu Connect Box była wyższa o 104 000 i wyniosła 704 000 na koniec 2019 roku. Wzrosty wynikały z dalszej ekspansji gigabitowego internetu, a także między innymi programu podnoszenia prędkości internetu, dzięki któremu średnia prędkość, z której korzystają klienci, na koniec roku wyniosła 250 Mb/s.

Zobacz: Wyniki UPC Polska za 3Q2019: więcej klientów, szybszy Internet, usługi mobilne

Telewizja cyfrowa

Liczba subskrybentów cyfrowej telewizji wzrosła o 6 200 w IV kwartale i o 26 000 w ujęciu rocznym, co dało łącznie 1 067 000. Liczba użytkowników platformy Horizon, w porównaniu z rokiem poprzednim, była wyższa o 88 000 i wyniosła 731 000. UPC rozszerzyło także liczbę platform, na których dostępna jest aplikacja Horizon GO. Obecnie z aplikacji można korzystać na Android TV, Amazon Fire TV oraz Apple TV.    

Dalszy rozwój UPC Biznes

W 2019 roku UPC Biznes odnotowało 12% wzrost przychodów w porównaniu do roku poprzedniego. Wynikał on przede wszystkim z pozyskiwania nowych klientów, których liczba wzrosła o prawie 9 000. Jak przekonuje operator, to efekt ciągłych inwestycji w sieć, w organizację sprzedaży i w portfolio produktów: szybki internet, telewizję biznesową, usługi zwiększające cyberbezpieczeństwo w firmach, a także rozwiązania mobilne.

Zobacz: UPC Biznes odświeża ofertę usług komórkowych
Zobacz: Orange: podwyżka cen opłaciła się, to korzyść dla klientów i całego rynku
Zobacz: T-Mobile: kiedy magentowy operator startuje z 5G? I dlaczego „bez nonsensów”?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News