DAJ CYNK

Wyniki Xiaomi za trzeci kwartał. Producent sprzedał 32,1 mln smartfonów i chwali się zyskami

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Wyniki Xiaomi za trzeci kwartał. Producent sprzedał 32,1 mln smartfonów i chwali się zyskami

Firma Xiaomi opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. Producent chwali się wzrostem przychodów i wysoką liczbą sprzedanych smartfonów. W trzy kwartały bieżącego roku Xiaomi osiągnęło większy zysk, niż wyniósł całkowity zysk netto firmy w ubiegłym roku.

Najważniejsze dane finansowe:

  • Całkowite przychody wyniosły około 53,7 mld CNY, co oznacza wzrost o 5,5 proc. r/r;
  • Zysk brutto wyniósł około 8,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 25,2 proc.  r/r;
  • Zysk netto skorygowany (bez zastosowania MSSF) wyniósł około 3,5 mld CNY, co oznacza wzrost o 20,3 proc.  r/r;
  • Zysk z jednej akcji wyniósł 0,106 CNY.
  • Całkowity skorygowany zysk netto w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 9,2 miliarda CNY, czyli więcej niż całkowity zysk netto w ubiegłym roku.

Numer jeden w Hiszpanii, w Polsce też dobrze

W trzecim kwartale firma Xiaomi sprzedała 32,1 mln smartfonów. Według firmy badawczej Canalys dało jej to 4 miejsce w globalnym rankingu. W tym okresie chiński producent znalazł się w pierwszej piątce w ponad 40 krajach i regionach pod względem dostaw smartfonów. Szczególne triumfy święci w Hiszpanii, gdzie Xiaomi zajęło pierwsze miejsce pod względem dostaw telefonów na otwartym rynku oraz na drugie miejscu na całym tamtejszym rynku, z ogólnym udziałem na poziomie 22,9 proc. A jak jest w Polsce? Według Canalys udział Xiaomi na naszym rynku smartfonów wyniósł w Q3 14 procent. Firma osiągnęła 72 procent wzrost w stosunku do zeszłego roku.

Publikując swoje wyniki, producent zapowiedział, że dzięki dobrej sytuacji finansowej jest gotów wprowadzić na rynek w 2020 roku co najmniej 10 modeli smartfonów 5G.

Zobacz: Xiaomi z największym wzrostem sprzedaży w Europie
Zobacz: Xiaomi bije kolejny rekord i wprowadza ładowanie 100 W

Xiaomi szczyci się także swoimi osiągnięciami w dziedzinie internetu rzeczy. Według danych z 30 września 2019, do platformy IoT Xiaomi było podłączonych 213 mln urządzeń (nie wliczając laptopów i telefonów). Był to wzrost o 62 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Liczba użytkowników, która miała pięć lub więcej urządzeń Xiaomi (nie wliczając laptopów i telefonów) wzrosła do 3,5 mln, był to wzrost o 78,7 proc. r/r.

Xiaomi coraz odważniej wchodzi na rynek smart TV. Światowe dostawy inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęły poziom 3,1 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 59,8 proc. r/r. Ponadto Xiaomi, w tym okresie, znalazło się w TOP5 pod względem dostaw telewizorów na świecie.

Zobacz: W Czarny Piątek Xiaomi otworzy trzy nowe sklepy Mi Store - w Gdańsku, Rzeszowie i Warszawie
Zobacz: Xiaomi Mi Mix Alpha w Warszawie. Producent zapowiada otwarcie kolejnego Mi Store

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Xiaomi