Play najcenniejszą, a Plus najmocniejszą polską marką w sektorze telekomunikacyjnym - tak wynika z corocznego rankingu publikowanego przez dziennik Rzeczpospolita.
W porównaniu z 2010 rokiem, z zestawienia zniknęła wyceniana na 1,5 mld zł Era (zastąpił ją T-Mobile), w tegorocznym rankingu zabrakło wycenianej na 1,8 mld zł marki TP, która do 2006 roku była najdroższym polskim brandem. Orange i T-Mobile, jako marki zagraniczne, nie biorą udziału w klasyfikacji.
Klasyfikacja marek pod względem wartości (wyszczególniono same telekomy):
Miejsce w 2012 |
Marka |
Wartość w 2012 |
Wartość w 2011 |
Zm. |
Miejsce w 2011 |
5 |
Play |
1,413 mld zł |
990 mln zł |
43% |
10 |
8 |
Plus |
1,182 mld zł |
1,198 mld zł |
-1% |
7 |
27 |
Neostrada |
430 mln zł |
475 mln zł |
-9% |
25 |
42 |
Heyah |
321 mln zł |
306 mln zł |
5% |
43 |
50 |
Netia |
262 mln zł |
306 mln zł |
-14% |
42 |
78 |
Multi- media |
168 mln zł |
167 mln zł |
1% |
72 |
Źródło tekstu: Rzeczpospolita, wł