DAJ CYNK

88% amerykańskich nastolatków ma iPhone'a

Michał Świech

Sprzęt

Apple iPhone 12 mini

USA to jedno wielkie imperium iPhone'a. Wśród tamtejszej młodzieży sytuacja jest jednak jeszcze bardziej jednoznaczna.

Niektóre kraje mają bardzo jednoznaczne preferencje w stosunku do sprzętu i konkretnej marki. W Chinach klienci przede wszystkim wspomagają firmy ze swojej ojczyzny, zwykle dominuje Huawei, mocną pozycję ma też Oppo. W Korei Południowej momentami ponad 70% ma Samsung. W Europie...bywa różnie. W Hiszpanii iPhone'y prawie nie istnieją, we Francji mają się o wiele lepiej. Chińskie marki są szczególnie popularne w Finlandii, Europie Środkowej i Wschodniej. Wielka Brytania jest ziemią iPhone'ów, tak samo jak oczywiście USA.

O dominacji Apple'a na rynku mobilnym w USA wiedział każdy, ale jej skala jest jeszcze większa wśród młodzieży. Z badania obejmującego ponad 7 tysięcy tamtejszych nastolatków wynika, że aż 88% korzysta z iPhone'ów. Z kolei 90% nastolatków uważa, że iPhone będzie ich następnym telefonem. Czy istnieją przepływy ze świata iOS do Androida? Niewielkie. Inne badania wykazują, że aż 92,5% amerykańskich klientów Apple'a pozostaje wierna marce. Niecałe 7% decyduje się na zmianę na Androida. Również Apple Pay jest jedną z dwóch najpopularniejszych metod płatności dla amerykańskiej młodzieży. Drugą z nich jest gotówka. Nie znaczy to jednak, że wszystkie usługi Apple'a mają tak silną pozycję. Nawet w USA Apple TV+ jest daleko w tyle za serwisem Netflix.

Zobacz: Google, patrz jak się to robi: iOS 14 już na 90 procent iPhone'ów
Zobacz: Epic Games znowu pozywa Apple'a w Wielkiej Brytanii

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: piper sandler, wł