DAJ CYNK

Google potrzebuje 60 lat na to, co Samsung osiąga w ciągu roku

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Sprzęt

Google potrzebuje 60 lat na to, co Samsung osiąga w ciągu roku

Chociaż telefony Google Pixel nigdy nie miały być bezpośrednią konkurencją dla Samsunga, to różnica w sprzedaży jest wręcz kolosalna.

Od 2016 roku Google sprzedaje własne telefony pod marką Pixel (wcześniej były to Nexusy). Trudno traktować je jako bezpośrednia konkurencja dla Samsunga, Xiaomi czy Oppo, ale faktem jest, że rywalizują na tym samym rynku, więc wszelkie porównania mają sens. A te nie wypadają najlepiej dla Google'a.

Google kilkadziesiąt lat w plecy

Z danych IDC wynika, że od 2016 roku Google sprzedał około 27,6 mln smartfonów z rodziny Pixel. To zaledwie 1/10 tego, co Samsung sprzedaje w ciągu roku. Prosta matematyka pokazuje, że Google potrzebuje aż 60 lat, aby sprzedać tyle smartfonów, co koreańska marka sprzedaje w zaledwie 12 miesięcy. Jak już mówiłem, trudno traktować Pixele jako bezpośrednią konkurencję dla serii Galaxy, ale jednak porównanie jest dla Amerykanów druzgocące.

Czy to wina samego Google'a? Częściowo na pewno. O ile pierwsze trzy generacje telefonów z serii Pixel zostały ciepło przyjęte, tak kolejne nie są już tak chwalone. Z drugiej strony Amerykanie nie mają wielkiego wyboru. Rynek Androida jest mocno zdominowany przez azjatycki producentów, a przede wszystkim Chiny, więc Google pozostaje jedynym, liczącym się producentem ze Stanów. Poza tym seria Pixel pełni też częściowo rolę wizerunkową. Nie zmienia to faktu, że sprzedaje się po prostu słabo.

Tymczasem już jutro odbędzie się prezentacja nowych modeli Google Pixel 7 oraz Google Pixel 7 Pro.

Zobacz: Google ma nowy procesor. Znamy jego możliwości

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Google

Źródło tekstu: wccftech