DAJ CYNK

[Aktualizacja] Huawei chwali się wzrostem sprzedaży laptopów w Polsce

Michał Świech

Sprzęt

Huawei chwali się wielkim - sięgającym prawie 800% - wzrostem sprzedaży swoich laptopów w Polsce. Pytanie jednak brzmi... czy naprawdę jest się czym chwalić?

Chiński producent wcześniej nie istniał na polskim rynku laptopów. Jeśli zatem taka firma chwali się tym, że w sierpniu sprzedaż wzrosła o 768% w stosunku do poprzedniego miesiąca, a milczy na temat suchej liczby sprzedanych urządzeń - to mamy do czynienia z chwytem marketingowym. A takich widzieliśmy już w branży wiele. Równie popularnym jest danie do sprzedaży w pierwszej turze małej partii egzemplarzy. Potem można się chwalić dużym zainteresowaniem i wyprzedaniem wszystkiego w kilka minut.

Ale nie musi być tak źle. Huawei zaznacza, że to udaje się sprzedawać więcej laptopów niż przewidywały dotychczasowe cele sprzedażowe, a laptopy z serii MateBook są dostępne w 750 sklepach w Polsce. Pomóc miała też obniżka MateBooka D, który od 13 sierpnia dostępny jest w nowych cenach - 2699 złotych i 2999 złotych (zależnie od konfiguracji).

Huawei zwraca uwagę również na to, że od kilku lat rynek laptopów w Polsce się zmniejsza.

A jak konkretnie radzi sobie firma? Ile naprawdę udało się sprzedać laptopów? Uzupełnimy wiadomość o te informacje, kiedy tylko uzyskamy oficjalną odpowiedź na nasze pytania.

Aktualizacja:

Dostaliśmy odpowiedź. Dowiedzieliśmy się, że dokładna liczba sprzedanych laptopów stanowi "tajemnicę handlową firmy". Podejrzewamy zatem, że nie są to żadne duże liczby...

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Huawei, wł

Tagi: huawei