DAJ CYNK

LG i Samsung zasypią nas nowymi smartfonami

orson_dzi

Sprzęt

Wyniki się nie poprawiają? Wypuszczamy kolejne modele. To strategia LG i Samsunga na 2018 rok.



Wyniki się nie poprawiają? Wypuszczamy kolejne modele. To strategia LG i Samsunga na 2018 rok.

Kupujemy coraz mniej smartfonów

Rynek smartfonów po raz pierwszy od lat się kurczy, ale nie wszyscy na tym tracą. Według danych Strategy Analytics w I kwartale 2018 roku wzrósł udział w rynku smartfonów Apple'a (z 14,4% w I kwartale 2017 roku do 15,1%), Huaweia (o 2%, do 11,4%), a udziały Xiaomi się podwoiły i wyniosły 8,2%.

Po przeciwległej stronie barykady stoją LG i Samsung. Udział w rynku tych pierwszych to niewielkie 3,3%, a Samsung minimalnie stracił z 22,7% do 22,6%. Globalna sprzedaż smartfonów spadła o 3%.

Dużo smartfonów, nie tylko flagowce



Obie koreańskie firmy przyjęły na ten rok prostą strategię - wypuścić na rynek jak najwięcej modeli, nie skupiając się przy tym tylko na flagowcach. Efekty? W 2016 i 2017 roku LG i Samsung wprowadziły na rynek po 11 smartfonów. W samej pierwszej połowie 2018 roku jest to już odpowiednio 9 i 8, a przed nami jeszcze sześć miesięcy. Do tego trzeba doliczyć też różne odmiany znanych już modeli, które pojawiły się tylko na lokalnych rynkach.

Czy taka polityka zda egzamin? Przekonamy się za kilka miesięcy. Póki co mamy nadzieję, że nowe modele będą przynajmniej w miarę logiczne oznaczane. Inaczej można się w nich łatwo pogubić i coś przegapić. Na niekorzyść producenta.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: digitimes; wł