DAJ CYNK

Meizu zamknie rok z ponad 20 mln sztuk sprzedanych smartfonów

LuiN

Sprzęt

Chiński Meizu zwiększył w 2015 roku sprzedaż urządzeń o 350%, przeskakując z 4,4 mln sztuk do ponad 20 mln. W 2016 roku planuje sprzedać 25 mln urządzeń.

Chiński Meizu zwiększył w 2015 roku sprzedaż urządzeń o 350%, przeskakując z 4,4 mln sztuk do ponad 20 mln. W 2016 roku planuje sprzedać 25 mln urządzeń.

Chiny z roku na rok stają się coraz potężniejsze pod względem produkcji smartfonów. Marki do tej pory traktowane jako tanie alternatywy dla cenionych producentów zaczynają coraz bardziej dbać o jakość i liczyć się nie tylko na lokalnym, ale i na światowym rynku smartfonów.

Huawei poinformował o pokonaniu granicy 100 mln sztuk smartfonów, około 73 mln spodziewa się Xiaomi i teraz do tej gromadki coraz śmielej podbiega Meizu, z ponad 20 mln urządzeń i rocznym wzrostem na poziomie 350%.

Firma nie chce jednak ścigać się na liczby. Meizu bardzo zależy na odklejeniu od siebie metki taniej marki produkującej urządzenia drugiego sortu i w 2016 skupi się przede wszystkim na jakości. Firma liczy na to, że uda jej się osiągnąć podział sprzedaży w proporcjach 3:7. 30% dla linii MX prezentującej górną półkę, a pozostałe 70% dla tańszych smartfonów Blue Charm. Razem ma być to około 25 mln sztuk urządzeń, o 25% więcej niż w tym roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: gizmochina, wł

Tagi: meizu